دینا فایل / تحقیق درباره چگونگي آموزش رياضيات توسط معلم
تحقیق درباره چگونگي آموزش رياضيات توسط معلم
↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓
فرمت فایل: word
(قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات:11
قسمتی از متن فایل دانلودی:
چكيده:
آموزش درس رياضيات از دغدغههاي اصلي معلمان اين رشته ميباشد و با توجه به اينكه درس رياضي در بسياري از مطالب حالت انتزاعي دارد پرداختن به اين درس تا حدود زيادي توان ذهني بالقوه دانشآموزان را ميطلبد تا آنها را به متفكراني خلاق و حلكنندهي مسائل تبديل كند. دانشآموز فكور كه قدرت شناخت و استفاده از آموختههاي خود را دارا باشد.
1- مقدمه:
عوامل زيادي ساخت و بنيان روشهاي تدريس را پايهريزي كرده و استحكام ميبخشد از جملهي اين عوامل مهم و تأثيرگذار، ديدگاهها و نظريههاي يادگيري ميباشد.
يادگيري عبارت است از فرآيند تغييرات نسبتا پايدار حاصل از تجربه در رفتار بالقوهي يادگيرنده و نظريههاي يادگيري در واقع اصول كليت يافتهاي هستند كه زمينهي يادگيري و شرايط آن را تبئين ميكنند و همچنين يادگيري فرايندي دروني است كه حافظه، انگيزش و تفكر نقش مهمي در آن بازي ميكنند. بر اساس ديدگاههاي جديد موجود در اين نظريه، يادگيري فرايندي است كه طي آن دانش و اطلاعات به وسيلة خود ياد گيرنده:
1) كسب ميشود
2) پردازش ميشود
3) دست كاري ميشود
4) و به ياد سپرده ميشود
2- مفهوم فرايند ياددهي، يادگيري
نشست يادگيري
آسان است معلم رياضي مدرسه راهنمايي باشيم. اما سخت است معلم رياضي بسيار خوب باشيم.
در فرايند ياددهي- يادگيري، مفاهيمي چون تدريس، يادگيري، ارزشيابي، مواد آموزشي، تعامل معلم و دانشآموزان و ... مطرح است.
و....
تحقیق درباره چگونگي آموزش رياضيات توسط معلم,چگونگي,آموزش,رياضيات,توسط,معلم