دانلود مقاله بیس آیا ایجاد مشارکت در نام تجاری یک پیوند مناسب ایجاد می کند؟بررسی تاثیر ارزش برند بر اتحاد شرکای برند

دانلود مقاله بیس آیا ایجاد مشارکت در نام تجاری یک پیوند مناسب ایجاد می کند؟بررسی تاثیر ارزش برند بر اتحاد شرکای برند

ABSTRACT In this paper, we investigate an under-researched issue by examining the financial performances of both partner firms in a brand alliance. We find that a participating firms brand value and other brand characteristics are associated with not only its own financial performance but also its partners financial gains from the collaboration. Our results show that the participating firm gains higher stock returns when its partners brand value is higher. However, brand value differential reduces the positive effect of brand value on the partner firms fi- nancial performance. In addition, the primary partners brand alliance experience helps increase the positive effect of primary partners brand value on the stock returns of the secondary partner. The secondary partners brand...

جزئیات بیشتر / دانلود


دانلود مقاله بیس آیا ایجاد مشارکت در نام تجاری یک پیوند مناسب ایجاد می کند؟بررسی تاثیر ارزش برند بر اتحاد شرکای برند


کامپیوتر و اینترنت

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید