فنون افزایش متقاعدکنندگی پیام پیام های دوبعدی در برابر پیام های یک بعدی چارچوب مناسب (توصیفی – هدف ) تئوری متمرکز بر تنظیم چارچوب مثبت و منفی در پیام استفاده از سناریو پیام با نتیجه گیری مشخص و غیر مشخص اصل ارجاع به خود و دیگران طراحی پیام های کارتونی توجه به جنسیت و سن مخاطب نیازهای شناختی مخاطب نگرش های قابل دستیابی فنون افزایش متقاعدکنندگی پیام طراحی پیام های دوبعدی در برابر پیام های یک بعدی : پیام های یک بعدی : فقط دلایل موافق با یک وضعیت ویژه را بیان می کنند.برای مخاطبینی که برای بار اول با پیام مواجه می شوند خوب است. پیام های دوبعدی: دلایل مخالف و موافق یک وضعیت را بیان می کنند برای تصدیق یا رد استدلالات مخالف استفاده می شود موجب افزایش اعتبار منبع و اعتماد مخاطب به عقیده و ادعای بیان شده می شود. باعث افزایش قصد خرید توسط افراد و نگرش مثبت به کالا یا خدمت می شود. من نمی توانم تصمیم بگیرم که آیا پوست برنزه زیبا ، ارزش این را دارد که به سرطان پوست مبتلا شوم.