تحقیق تمایل پسرها برای ازدواج سفید و خطرات آن برای دخترها

تحقیق تمایل پسرها برای ازدواج سفید و خطرات آن برای دخترها

تحقیق-تمایل-پسرها-برای-ازدواج-سفید-و-خطرات-آن-برای-دخترها

تحقیق تمایل پسرها برای ازدواج سفید و خطرات آن برای دخترها

 

 

….. در این ازدواج هیچ گونه تضمینی برای ادامه رابطه و پایداری آن وجود ندارد و هدف اصلی پسر‌ها برای این ازدواج‌ها


چرا پسر‌ها تمایل به ازدواج سفید دارند، پیامد و خطرات این رابطه برای دختران چیست

ازدواج سفید و پیامد‌های آن
یک دکتر روان‌شناس با اشاره به توجیهی که برخی افراد برای ازدواج سفید دارند گفت: تنها پیامدی که متوجه افراد می‌شود آن است که پسر با توجه به شرایط روانی که دارند هدفشان برای این رابطه بیشتر ارضای جنسی است و بعد از مدتی هم سراغ گزینه‌های بعدی می‌روند. ولی دختر‌ها با هدف ازدواج رسمی به ازدواج سفید روی می‌آورند که پیامد آن نفرت است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مسعود آذربایجانی در تعریف ازدواج سفید گفت: در این نوع ازدواج که موسوم به ازدواج سفید شده است، دختر و پسر بدون هیج گونه رابطه شرعی و قانونی زیر یک سقف با هم زندگی می‌کنند که ممکن است با هم روابط عاطفی جنسی داشته باشند و مدتی هم با هم به سر بیاورند و بعد هم اگر علاقه‌مند نبودند از هم جدا شوند.
وی در مورد علل وجودی این پدیده که در جامعه میان برخی افراد رواج یافته است، گفت: این پدیده‌ای که به وجود آمده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و چند علت مهم دارد که اولین نکته در این علت پدیداری‌اش آنست که این نیاز جنسی که برای جوان‌ها یک نیاز طبیعی است وقتی در بستر ازدواج سالم مشروع و قانونی پاسخ داده نشود طبیعی است که به راه‌های دیگری کشیده می‌شود و ازدواج سفید یکی از راه‌های ارضای این نیاز اساسی انسان است.
آذربایجانی در بیان دومین علت رواج ازدواج سفید را بالارفتن سن ازدواج دانست و گفت: وقتی سن ازدواج بالا می‌رود معیار‌های ازدواج برای پسندیدن دختر و پسر مشکل‌تر می‌شود و به عبارت دیگر سخت پسند می‌شوند و افرادی که دنبال این ازدواج می‌روند توجیه‌شان این است که بااین رابطه معیار‌ها را به صورت عملی در زندگی مشترک بدون قید و شرط محک می‌زنیم که این فقط یک توجیه است و در عمل این اتفاق نمی افتد.

دانلود فایل


تحقیق تمایل پسرها برای ازدواج سفید و خطرات آن برای دخترها

دانلود تمایل پسرها برای ازدواج سفید و خطرات آن برای دخترها ,دانلود, تمایل پسرها برای ازدواج سفید و خطرات آن برای دخترها , تمایل پسرها برای ازدواج سفید ,پسرها برای ازدواج سفید, ازدواج سفید و خطرات آن برای دخترها,ازدواج سفید

روانشناسی و علوم تربیتی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید