گزارش آزمایشگاه خاک شناسی در شرکت تخصصی آب و خاک

گزارش آزمایشگاه خاک شناسی در شرکت تخصصی آب و خاک

گزارش-آزمایشگاه-خاک-شناسی-در-شرکت-تخصصی-آب-و-خاک

مقدمه: 
فیزیک خاک یکی از شاخه های علم خاکشناسی است و وظیفه پیش بینی، اندازه گیری و کنترل فرایند های فیزیکی که در خاک رخ می دهد را بر عهده دارد. فیزیک خاک از دو کلمه فیزیک و خاک تشکیل شده است. برای تعریف علم فیزیک خاک بهتر است ابتدا واژه فیزیک و سپس خاک و در نهایت فیزیک خاک تعریف شود. هدف علم فیزیک جستجو و کنکاش در ماهیت و شکل ماده و انرژی و نحوه نقل و انتقال این دو در سیستم های طبیعی و غیر طبیعی است. از دیدگاه علم کشاورزی، خاک محیط متخلخلی است که از مواد معدنی و آلی، آب، هوا و موجودات ریز و درشت تشکیل شده و بستر مناسبی را برای رشد ریشه گیاه فراهم نموده است. بنابراین علم فیزیک خاک به مطالعه نوع و چگونگی کنار هم قرار گرفتن مواد تشکیل دهنده خاک، حرکت و برهم کنش این مواد با هم و با عوامل دیگر مانند آب، هوا و گرما می پردازد. بنابراین متخصصان فیزیک خاک یا باید کارشناسان خاکشناسی باشند که به علم فیزیک آشنائی داشته باشند و یا فیزیکدان هائی باشند که از خاکشناسی سر رشته داشته باشند. هر چند پیشگامان فیزیک خاک عمدتا متخصصان فیزیک بودند و نه خاکشناسها، ولی به دلایل کاربرد زیاد فیزیک خاک در کشاورزی امروزه اکثر متخصصان فیزیک خاک را خاکشناسها تشکیل می دهند.
اهداف کاربردی فیزیک خاک در کشاورزی بسیار زیاد است که از آن جمله می توان به مدیریت صحیح خاک در زمینه های آبیاری، زهکشی، حفاظت آب و خاک، شخم و انواع خاکورزی، تنظیم دمای خاک و عکس العمل خاک نسبت به تنش های مکانیکی اشاره کرد. فیزیک خاک هم یک علم پایه (Basic) و هم یک علم کاربردی (Applied) است و به دلیل گستره وسیع، در تداخل با علوم دیگری مانند زمین شناسی، هیدرولوژی، اکولوژی، اگرونومی، اقلیم شناسی، مهندسی و ریاضیات نیز می باشد. به دلیل ترکیب ناهمگون خاک مطالعه فیزیکی خاک بمراتب مشکل تر از اجسام صلب و یکنواخت می باشد. زیرا خاک به سختی می تواند مانند یک جسم صلب در حالت تعادل قرار گیرد. خاک بطور مرتب گرم و سرد می شود، متراکم و متورم شده و یا ترک می خورد، گازها را جذب می کند، یون های مختلف را بخود گرفته یا آزاد می کند، نمکها را حل یا رسوب می دهد، اسیدی و قلیائی می شود و یا با ایجاد شرایط هوازی و بی هوازی فرایندهای اکسیداسیون و کاهش در آن صورت می گیرد. مجموعه این شرایط همراه با حالت پویائی ریشه ها در داخل خاک باعث می شود که وضعیت خاک طی زمان متغیر بوده و نتوان شرایط متعادلی برای آن متصور شد. شرایط غیر ماندگار و غیر یکنواخت خاک یکی از مشکلات اساسی در مطالعات فیزیکی آن می باشد.

فهرست:
مقدمه
گزارش کار 1 آزمایشگاه خاک شناسی
عنوان آزمایش: تهیه گل اشباع
لوازم مورد نياز
روش كار :
گزارش کار 2 آزمایشگاه خاک شناسی
عنوان آزمایش: تهیه عصاره گل اشباع
دستگاه عصاره گیر
گزارش کار 3 آزمایشگاه خاک شناسی
عنوان آزمایش : تعیین بافت خاک
تعیین بافت خاک بوسیله مثلث جدید بافت خاک
انواع اژیتاتور
محاسبات
گزارش کار 4 آزمایشگاه خاک شناسی
عنوان آزمايش : تعیین Ph نمونه خاک
گزارش کار 5 آزمایشگاه خاک شناسی
عنوان آزمایش : اندازه گیری نمک (شوری
گزارش کار 6 آزمایشگاه خاک شناسی
عنوان آزمایش: اندازه گیری سدیم و پتاسیم به روش FLAM PHOTOMETER
گزارش کار 7 آزمایشگاه خاک شناسی
عنوان آزمایش : تعیین رطوبت گل  اشباع(SP)
گزارش کار 8 آزمایشگاه خاک شناسی
عنوان آزمایش :اندازه گیری کربن آلی (مواد آلی خاک)
گزارش کار 9 آزمایشگاه خاک شناسی
عنوان آزمایش: اندازه گیری کلر خاک
گزارش کار 10 آزمایشگاه خاک شناسی
عنوان آزمایش: اندازه گیری میزان کلسیم و منیزیم خاک
گزارش کار 11 آزمایشگاه خاک شناسی
عنوان آزمایش: اندازه گیری کلسیم
گزارش کار 12 آزمایشگاه خاک شناسی
عنوان آزمایش: اندازه گیری سولفات نمونه (عصاره یا آب)
گزارش کار 13 آزمایشگاه خاک شناسی
عنوان آزمایش: اندازه گیری آهک خاک
رشته و مقطع تحصیلی: کارشناسی صنایع شیمیایی
گزارش کار 14 آزمایشگاه خاک شناسی
رشته و مقطع تحصیلی: کارشناسی صنایع شیمیایی
گزارش کار 15 آزمایشگاه خاک شناسی
دانلود فایل


گزارش آزمایشگاه خاک شناسی در شرکت تخصصی آب و خاک

گزارش کارآموزی در شرکت تخصصی آب و خاک,دستگاه عصاره گیر,انواع اژیتاتور,گزارش آزمایشگاه خاک شناسی ,تهیه گل اشباع,تهیه عصاره گل اشباع,تعیین بافت خاک,اندازه گیری کربن آلی,دانلود آزمایشگاه مکانیک خاک,آزمایش خاک,اندازه گیری کلر خاک ,اندازه گیری

شیمی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید