تحقیق بررسی و به کارگیری روشهای تدریس فعال در آموزش

تحقیق بررسی و به کارگیری روشهای تدریس فعال در آموزش

تحقیق-بررسی-و-به-کارگیری-روشهای-تدریس-فعال-در-آموزش

قسمتی از متن:
 شاين متفکر تعليم و تربيت مي گويد ياد دادن (درس دادن )خوب از چشمان يادگيرنده پيداست اما ياد دادن موفقيت اميز از گفتار و رفتار ياد گيرنده پديدار مي شود منظور روزن شاين از اين گفته پر معني اين است که بين ياد دادن خوب و ياد دادن موفقيت اميز تفاوت زيادي وجود دارد انسانها هميشه چيزهايي را ياد مي گيرند که با خواستها خصلتها و توانايي هاي خودشان تناسب داشته باشند يا به زندگي انها مربوط شوند تمام رفتارهايي که از انسانها مشاهده مي کنيم بر پايه همين اصل استوارند اگر دانش اموز يا ياد گيرنده بتواند موضوع يادگيري را آنطور هضم کند که معني و مفهوم آنرا به خودش ،زندگيش ،شهرش، مردم و به جامعه اش پيوند دهند نه تنها مطالب را بگونه اي ياد مي گيرند که هرگز فراموش نکند بلکه ميزان علاقه اش به يادگيري بيشتر و بيشتر خواهد شد و به جستجوي اطلاعات تازه تر خواهد رفت براي رسيدن به اين امر بايد از روشهاي تدريس فعال و کاربردي استفاده نمود اما اگر ياد دادن درسها به گونه اي باشد که ياد گيرندگان دانش اموزان وادار شوند از خود رفتاري نشان دهند که هرگز به مفهوم واقعي آن پي نبرده اند يا به روشهايي عمل کنند که به وجود خودشان و يا درون خودشان ارتباطي برقرار نکنند احساس خواهند کرد فردي بيهوده و بي ثمر هستند يا بازيچه دست معلم و پدر و مادر خود قرار گرفته اند چون هيچ انگيزه اي در انها بوجود نيامده است هر يادگيرنده (دانش آموز) با درگير شدن مستقيم با مطالب يادگرفتني درس چنان مي آموزند و به يادگيري ها باورهاي عميق مي رسند که بي درنگ در جهت آگاهي هاي تازه تر و بيشتر گام برمي دارد و مي خواهد باز هم بداند. به بعضی از روشهای فعال تدریس که در آموزش دروس استفاده می شود می توان به موارد ذیل اشاره کرد

فهرست:
بررسی و به کارگیری روشهای تدریس فعال در آموزش
یاد دادن موفقیت آمیز فقط در پرتو روش های تدریس فعال            
 روش تدریس به شیوه بحث گروهی
 مراحل اجرای روش بحث گروهی
مرحله اول: آمادگی و برنامه ریزی
محدودیتها
روش تدریس  مشارکتی و روشهای اجرای آن:
تعداد دانش آموزان عضو هر گروه و ترکیب اعضا گروه
مراحل اجرای تدریس
روش اجرای تدریس مشارکتی برای دروس علوم انسانی
روش اجرای تدریس مشارکتی برای دروس علوم پایه
مزایای  استفاده از روش تدریس مشارکتی
محدودیتها
- یادگیری از طریق همیاری
مزایای یادگیری از طریق همیاری
محدودیتها
تدریس خرد
مزایا و محدودیت های روش تدریس خرد 
محدودیتها    
نقش برنامه ریزی درسی در تعیین روش تدریس فعال
پژوهشهای انجام گرفته در قالب موضوع
پیشنهادات

دانلود فایل


تحقیق بررسی و به کارگیری روشهای تدریس فعال در آموزش

برنامه ریزی,روش تدریس مشارکتی ,علوم انسانی,یادگیری از طریق همیاری,تحقیق در مورد روش های تدریس,انواع روش تدریس,تحقیق درباره روشهای تدریس فعال در آموزش,تدریس,روش تدریس نوین,روش تدریس مشارکتی,مراحل اجرای تدریس,تدریس خرد

روانشناسی و علوم تربیتی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید