تحقیق بررسي صنعت بيمه كشور

تحقیق بررسي صنعت بيمه كشور

تحقیق-بررسي-صنعت-بيمه-كشور

قسمتی از متن:
از صنايع بسيار با ارزش هر جامعه مي توان از صنعت بيمه كه خود به نوعي باعث توسعه روزافزون آن جامعه مي شود، ياد كرد. امروز در تمامي جوامع توسعه گرا، بيمه را عاملي مهم در توسعه كشورها مي دانند زيرا معتقدند بيمه در رشد بخشهاي مختلف اقتصادي نقش برجسته اي را ايفا مي نمايد و با پوشش خسارات ناشي از انجام فعاليتهاي اقتصادي و توسعه اي جامعه، انگيزه هاي سرمايه گذاري را نيز افزايش مي دهد. به عبارت بهتر صنعت بيمه به عنوان مجموعه اي از بنگاههاي اقتصادي هزينه ها و منافع خود را درنظر مي گيرد و در نقطه بهينه به گونه اي عمل مي كند تا حداكثر خدمات را با حداقل هزينه ارائه دهد كه اين باعث حركت سريع توسعه در جامعه مي شود. اما بيمه در اقتصاد و جامعه ما از چه جايگاهي برخوردار است؟ پاسخ اين پرسش به نحوه نگرش ما به بيمه و توقعاتي كه از اين صنعت مهم داريم بازمي گردد. شايد بسياري از ما بيمه را كاري صرفاً اقتصادي تصور كنيم يا آن را فعاليتي اقتصاي - اجتماعي بدانيم كه اتفاقاً جنبه اجتماعي آن قابل توجه تر است. در شرايط جديد جوامع، عملكرد بيمه ديگر نمي تواند با آنچه كه در گذشته عمل كرده است، شبيه باشد.
امروز اگر مشتريان شركتهاي بيمه اي هيچ انگيزه اي براي بيمه كردن خود و دارائي هايشان نداشته باشند و صرفاً با اجبار به آن روي آورند، زمينه رقابت را در شركتهاي بيمه از بين خواهند برد اما واقعاً چند درصد از مردم، سازمانها، مديران و متخصصان از بيمه استقبال مي كنند براي پاسخ بايــــد گفت، تا چه اندازه به خواسته هاي قبلي اين افراد پاسخ مثبت و منطقي داده شده است؟ اگرچه طي يك دهه گذشته صنعت بيمـــه رشد قابل قبولي داشته اما هنوز آن طور كه بايد به نيازهاي اوليه مشتريان خود نگاه عميقي نكرده است.


فهرست:
بررسي صنعت بيمه كشور، از گذشته تا امروز
بيمه، مديريت بيمه
فضاي كسب و كار صنعت بيمه
نقش دولت در رشد يا افول صنعت بيمه
آقاي غلامي نيزديدگاه خود را در اين باره تشريح كرد. وي گفت:
بيمه خصوصي، بيمه دولتي
نابساماني ها و تنگناهاي صنعت بيمه
وضعيت حال و آينده بيمه
دانلود فایل


تحقیق بررسي صنعت بيمه كشور

بيمه,مديريت بيمه,فضاي كسب و كار صنعت بيمه,نقش دولت در رشد يا افول صنعت بيمه,تحقیق در مورد بیمه,بیمه گذاران,مقاله در مورد صنعت بیمه,تحقیق درباره بیمه ها,تحقیق درباره بیمه ایران,تحقیق درباره بیمه تامین اجتماعی,تحقیق در مورد بیمه بیکاری,دانلو

بیمه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید