تحقیق حقوق جزاء و جرم شناسى

تحقیق حقوق جزاء و جرم شناسى

تحقیق-حقوق-جزاء-و-جرم-شناسى

مقدمه:
سرقت از جمله جرائمى است كه سابقه ديرينه در زندگى انسان دارد و مى‏توان گفت‏پيشينه آن از هنگام شروع زندگى جمعى و تحقق مفهوم مالكيت بوده و همواره موردتقبيح و مجازات بوده است. از ديرباز كه كاروان زندگى بشر در مسير نظم و قانون‏قرار گرفته، سرقت در زمره رفتار ناپسند و ممنوع قرار داشته است. به دليل‏سهولت نسبى ارتكاب سرقت در مقايسه با جرائمى چون كلاهبردارى و محسوس بودن سودبه دست آمده از آن، بخش فراوانى ازجرائم ارتكابى دركشورهاى مختلف به آن اختصاص‏دارد. امروزه در بيشتر كشورهاى جهان به دليل تنوع و گستردگى سرقت، جازات‏هاى‏متفاوتى نيز براى هر يك در نظر گرفته شده است، مانند: سرقت‏ساده، سرقت توام باآزار، سرقت از منازل مسكونى، سرقت در شب، سرقت از بانكها و صرافيها و سرقت ازمغازه‏ها.
در قوانين كيفرى ايران، از هنگام تصويب قانون مجازات عمومى مصوب 1352 تا زمان‏تصويب قانون مجازات اسلامى مصوب 1375، مقررات مربوط به سرقت، دچار دگرگونى‏هاى‏فراوانى شده است و به دنبال تغييرات پديد آمده، پرسشها و ابهاماتى درباره‏تعريف سرقت و مقررات آن و ربودن مال غير و تفاوت آن با سرقت بوجود آمده است.



دانلود فایل


تحقیق حقوق جزاء و جرم شناسى

قانون مجازات اسلامى ,تجزيه و تحليل جرم ,سرقت,قانون مجازات عمومی,تحقیق در مورد جرم شناسی,دانلود تحقیق درباره جرم شناسی,تحقیق حقوق جزاء و جرم شناسى,پروژه در مورد جرم شناسی,دانلود پایان نامه جرم شناسی

حقوق

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید