تحقیق مقایسه‌ سبك‌شناختی دانش‌آموزان راهنمایی عشایری و شهری درتعامل با ابعاد فرزندپروری والدین

تحقیق مقایسه‌ سبك‌شناختی دانش‌آموزان راهنمایی عشایری و شهری درتعامل با ابعاد فرزندپروری والدین

تحقیق-مقایسه‌-سبك‌شناختی-دانش‌آموزان-راهنمایی-عشایری-و-شهری-درتعامل-با-ابعاد-فرزندپروری-والدین

 چكيده:
هدف از پژوهش حاضر مقايسه‌ی سبك‌شناختي دانش‌آموزان عشايري و شهري در تعامل با ابعاد فرزندپروري والدينشان بود. بدين منظور پس از انتخاب مدرسه‌ي عشايري و دو مدرسه از مدارس ناحيه‌ي 3 كه از نظر پيشرفت تحصيلي تقريباً شبيه جامعه‌ي ‌عشايري بودند، تعداد 405 نفر از دانش‌آموزان كلاسهاي اول تا سوم از طريق نمونه گيری تصادفي خوشه ای انتخاب گرديدند.
آزمون گروهي شكلهاي نهفته(ويتکين و همکاران،1974) و پرسشنامه شيوه‌هاي فرزندپروري(شيفر،1965) براي نمونه اجرا گرديد. نتايج تحليل كوواريانس نشان داد كه سبك‌شناختي دانش‌آموزان عشايري وابسته ‌به ‌زمينه تر از سبك‌شناختي دانش‌آموزان شهري بود. تاثير اصلي بعد محبت و تاثير تعاملي بعد كنترل و نوع جامعه(شهری و عشايری) بر سبك‌شناختي معني‌دار بود.00


فهرست مطالب:
فهرست جداول و نمودارها:
فصل اول                      
1-مقدمه
1-1- مرور مطالعات مربوط به سبك    
1-1-1-سبك شناختی                                     
1-1-2- وی‍‍‍ژگیهای افراد وابسته زمینه 
1-1-3-ویژگیهای افراد نابسته به زمینه
1-1-4-تعیین كننده های سبك شناختی                
1-2-وجوه تمایز جامعه‌ی عشایری وشهری
1-3-شیوه های فرزند پروری
1-3-1-ابعاد فرزندپروری
1-4- مسئله ، اهمیّت آن و سؤال تحقیق                                      
1-4-1-بیان مسئله                  
1-4-2-اهمیّت موضوع تحقیق
1-4-3-سؤال تحقیق
فصل دوم
2- تحقیقا ت پیشین
2-1-مرور مطالعات مربوط به سبك
2-1-1-تعریف سبك شناختی
2-1-2-طبقه بندی رویكرد های مربوط به سبك
2-1-3-سبك شناختی وابسته به زمینه و نا بسته به زمینه
2-2-وجوه تمایز جامعه‌ی عشایری و شهری
2-2-1-جمع گرایی و فرد گرایی
2-2-2-جمع گرایی / فرد گرایی و سبك شناختی
2-2-3-رابطه جمع گرایی / فرد گرایی وسبك شناختی‌
2-2-4-آیا جامعه‌ی عشایری جمع‌گراتر از جامعه‌ی شهری است ؟
2-3-رابطه عوامل خانوادگی وسبك شناختی
2-4-جمع بندی و نتیجه گیری
2-5-فرضیه های تحقیق
فصل سوم
3-روش تحقیق
3-1-جامعه، نمونه و روش نمونه‌گیری
3-1-1-جامعه‌ی آماری
3-1-2-نمونه
3-1-3-روش نمونه‌گیری
3-2- ابزارهای اندازه گیری
3-2-1- سبك‌شناختی
 3-2-2- شیوه های فرزندپروری
3-2-3-شواهد مربوط به روایی و اعتبار
3-3-تعریف عملیاتی متغیرها
3-3-1- متغیرهای مستقل
3-3-2- متغیّر وابسته
3-3-3-متغیّر هم پراكنش
3-4-طرح تحقیق وشیوه تجزیه وتحلیل داده ها
فصل چهارم
4-نتایج
4-1-نتیج تحلیل‌های مقدّماتی
4-1-1-آزمون تی برای مقایسه‌ی میانگین نمرات کنترل برای گروههای با کنترل  بالا و پایین
4-1-2-آزمون تی برای مقایسه‌ی میانگین نمرات محبّت برای گروههای با محبّت بالا و پایین
4-1-3-بررسی تفاوت گروهها از نظر متغیّر پیشرفت تحصیلی جهت انتخاب متغیّر هم پراكنش
4-1-3-1-آزمون تی برای مقایسه‌ی میانگین پیشرفت تحصیلی جامعه‌ی عشایری و شهری
4-1-3-2-آزمون تی برای مقایسه‌ی میانگین پیشرفت تحصیلی گروههای با محبّت بالا و پایین
4-1-3-3-آزمون تی برای مقایسه‌ی میانگین پیشرفت تحصیلی گروههای با کنترل بالا و پایین
4-2- نتایج تحلیل‌های اصلی
4-2-1- تحلیل كوواریانس دو طرفه بعد محبّت و نوع جامعه
4-2-2-تحلیل كوواریانس دو طرفه بعد كنترل و نوع جامعه
4-2-3-آزمون تی برای بعد كنترل در جامعه‌ی ‌شهری و عشایری
4-2-3-1-آزمون تی برای مقایسه‌ی میانگین نمرات سبك‌شناختی براساس بعدکنترل در جامعه‌ی شهری
4-2-3-2- آزمون تی برای مقایسه‌ی میانگین نمرات سبك‌شناختی براساس بعدکنترل در جامعه‌ی عشایری
4-3-نتایج تحلیلهای  تكمیلی
4-3-1-تحلیل كوواریانس دوطرفه: نوع جامعه و پایه‌ی تحصیلی
4-3-2-آزمون شفه برای پایه‌ی تحصیلی
فصل پنجم
5-بحث و نتیجه‌گیری
5-1-بحث و بررسی یافته‌های تحقیق
5-2-پیشنهادات
5-2-1-پیشنهادات تحقیقی
5-2- 2-پیشنهادات تربیتی
5-3-محدودیت های تحقیق
منابع
منابع فارسی
منابع لاتین
ضمائم
ضمیمه‌ی شماره‌ی یك: پرسشنامه‌ی شیوه های فرزندپروری
ضمیمه‌ی شماره‌ی دو: آزمون مداد و کاغذی خلّاقیت
عنوان و چکیده به زبان انگلیسی

دانلود فایل


تحقیق مقایسه‌ سبك‌شناختی دانش‌آموزان راهنمایی عشایری و شهری درتعامل با ابعاد فرزندپروری والدین

مقایسه‌ی‌ سبك‌ شناختی ,دانش‌آموزان راهنمایی ,تعامل دانش‌آموزان عشایری و شهری,پایان نامه سبك‌ شناختی,تحقیق در مورد مقایسه سبک های شناختی,تحقیق رشته علوم اجتماعی,تحقیق درباره ابعاد فرزند پروری والدین,دانش آموزان عشایر,عشایر,دانش آموز,فرزند پر

علوم اجتماعی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید