تحقیق ارزشیابی مهارت شغلی مدیر آموزشگاه

تحقیق ارزشیابی مهارت شغلی مدیر آموزشگاه

تحقیق-ارزشیابی-مهارت-شغلی-مدیر-آموزشگاهدانلود تحقیق با موضوع ارزشیابی مهارت شغلی مدیر آموزشگاه،
در قالب Word و در 97 صفحه قابل ویرایش.


فهرست مطالب :

تشخیص مفاهیم    
برنامه ریزی ، نظارت بر اجرای برنامه ها   
ارزشیابی از دوره های آموزشی     39-26
نحوه تهیه گزارش های مورد نیاز یک آموزشگاه    
برقراری روابط انسانی و اصول ارتباطات    
نظارت بر امور مالی آموزشگاه    
تهیه محتوای مربوط به خلاقیت و نوآوریهای مدیر    
نحوه پیشگیری از حوادث و رعایت نکات ایمنی و بهداشت محیط کار    
منابع    

بخشی از متن تحقیق :

تعریف مدیریت
تعاريف مديريت غالباً اصالت را يا به فرد و گروه اجتماعي و يا به سازمان مي دهند. براي مثال: " فالت " (Follett) مديريت را " هنر انجام دادن كار به وسيله ديگران " مي داند. اين تعريف نه تنها با آموزشهاي نظرية نئوكلاسيك همخواني ندارد، بلكه مي تواند براي توجيه يك نظام استثماري مورد استفاده قرار گيرد. در واقع اين ذهنيت فلسفي و يا ديدگاه خاص گوينده است كه تعريف او را با سوگيري مواجه مي سازد. اصالت هم با فرد و هم با سازمان است ولي با توجه به نوع و ماهيت سازمان، تنها ميزان اهميت هر يك از‌ آن دو فرق خواهد كرد. با در نظر گرفتن مطلب فوق، تعريفي از مديريت در زير ارائه مي شود: " مديريت عبارت از توانايي پرورش و هماهنگ سازي فرآيند هاي خود رهبري اعضاي سازمان در ارتباط و همسو با اهداف سازمان است. " اين تعريف بر چند پيش فرض زير استوار است:
ـ كاركنان قابليت رشد شخصي و حرفه اي و نيز توانايي اداره كردن خويش را دارند.
ـ كارآيي و اثر بخشي سازمان در گرو رشد و در نتيجه تلاش بيشتر كاركنان است.
ـ سازمان و اهداف آن راهنماي عمل مديريت و كاركنان است.
ـ نقش مدير يك نقش حرفه اي است و نه صرفاً تجربه اندوزي در حين عمل.
ـ مديريت به عنوان يك فرآيند مشاركتي در نظر گرفته شده است. فرآيندي كه نقش مدير در آن كمرنگ است و بيشتر نقش يك پشتيبان، تسهيل گر و هماهنگ كننده را دارد.
در سالهاي بين 1910 تا 1930 مديريت آموزشي را به عنوان هدايت امور و بازرسي آنها مي دانستند. در اين دوران معلمان بدون گذراندن دوره خاصي وارد اين حرفه مي شدند و وظيفة مدير، نظارت بر كارهاي معلمان، از نزديك بود. در سال هاي بين 1930 تا 1940 به مديريت و رهبري مبتني بر آزادمنشي توجه شد و منظور از آن ترغيب معلمان به انجام دادن چيزي بود كه مدير مد نظر داشت. در سالهاي بين 1940 تا 1950 مديريت آموزشي را امر و كوششي تعاوني مي دانستند. به نظر آنان تمام افراد شاغل در يك مدرسه در حال رهبري و هدايت يكديگرند. در نتيجه به جاي كلمة « بازرسي » عباراتي از قبيل: « كمك متقابل »،‌ « مشورت كردن با هم »، « طرح ريزي به كمك هم » يا حتي « گفتگو كردن با يكديگر در باب بهتركردن وضع « تعليم و تعلم » را به كار مي بردند. طبق اين مفهوم، وظيفه مدير يا رهبر آموزشي عبارت از فراهم ساختن تسهيلاتي است كه افراد بتوانند با هم به مشورت بپردازند و از تجارب يكديگر بهره برند....
دانلود فایل


تحقیق ارزشیابی مهارت شغلی مدیر آموزشگاه

تحقیق مهارت شغلی ,تحقیق در مورد مهارت شغلی ,دانلود تحقیق مهارت شغلی ,پروژه مهارت شغلی , دانلود تحقیق روانشناسی در مورد مهارت شغلی ,مقاله مهارت شغلی ,تحقیق روانشناسی مهارت شغلی , پایان نامه روانشناسی پیرامون مهارت شغلی

روانشناسی و علوم تربیتی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید