تحقیق خواص شلغم

تحقیق خواص شلغم

تحقیق-خواص-شلغم

دانلود تحقیق خواص شلغم،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 16 

بخشی از این تحقیق :
کم‌تر کسی وجود دارد که از خواص شلغم چیزی نشنیده باشد. امکان ندارد شما سرما خورده باشید و مادرتان هر روز با یک کاسه شلغم، در اتاقتان حاضر نشده باشد؛ ممکن است با اخم‌و‌تخم از او استقبال کرده باشید؛ زیرا شلغم اصولا خوراکی پرطرفداری نیست. اما اگر خواص شلغم را به‌طور کامل بدانید و دریابید که این گیاه نه‌چندان خوشمزه، چه کارهایی از دستش برمی‌آید، دفعه بعدی با روی باز از مادر شلغم‌به‌دست خود استقبال می‌کنید.
ما همیشه از دوست و آشنا، درباره فواید شلغم شنیده‌ایم. از قدیم گفته‌اند تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزها! البته خواص شلغم چیزکی نیست. در واقع اصلا چیز کوچکی نیست. اتفاقا چیز بزرگی‌ست که وقتی بشنوید، حق را به مردم می‌دهید!
پس برای آشنایی بیشتر با این گیاه پرخاصیت، در ادامه این مقاله همراه ما باشید و با فواید شلغم بیشتر آشنا شوید. حتی اگر از طرفداران شلغم هم نیستید، این مقاله را از دست ندهید. ما قول می‌دهیم در پایان این مقاله، شما از اعضای فعال گروه طرفداران شلغم شوید!
خواص شلغم برای سلامتی
شلغم یک ماده بسیار مغذی‌ست. ترکیبات موجود در شلغم، آن را به یک گیاه درمانی اعجاب‌انگیز تبدیل کرده است. در این بخش، قصد داریم برخی از فواید شلغم برای سلامتی را با شما به اشتراک بگذاریم.
خواص شلغم در پیشگیری از سرطان
شلغم، حاوی چندین ترکیب گیاهی مفید است که قادر به مبارزه با سلول‌های سرطانی هستند. شلغم محتوای بالایی از ویتامین C دارد؛ این ویتامین، می‌تواند به جلوگیری از گسترش و رشد سلول‌های سرطانی کمک کند. همچنین شلغم سرشار از گلوکوزینولات (این اسم را خوب به خاطر بسپارید زیرا در سراسر این مقاله، با این اسم زیاد روبه‌رو می‌شوید.) است. اما گلوکوزینولات چیست؟
گلوکوزینولات‌ها، گروهی از ترکیبات گیاهی فعال زیستی هستند که فعالیت آنتی‌اکسیدانی هم ارائه می‌دهند. این امر به این معنی‌ست که این مواد، اثرات تحریک‌کننده سرطان را کاهش می‌دهند. مطالعات متعدد، مصرف بالای گلوکوزینولات‌ها را با کاهش خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان از جمله سرطان ریه، کولون و رکتوم مرتبط دانسته‌اند.
علاوه‌بر این، شلغم حاوی مقادیر بالایی از فلاونوئیدها (به‌طور عمده آنتوسیانین‌ها) نوع دیگری از آنتی‌اکسیدان با اثرات ضد سرطانی ثابت شده است. این، تازه اولین مورد از فواید شلغم بود؛ اما این رشته سر دراز دارد، پس همراه ما باشید
دانلود فایل


تحقیق خواص شلغم

خواص شلغم, دانلود تحقیق خواص شلغم, تحقیق در مورد خواص شلغم, تحقیق خواص شلغم, تحقیق درباره خواص شلغم, تحقیق راجع به خواص شلغم, تحقیق آماده خواص شلغم, تحقیق در مورد خواص شلغم, پاورپوینت خواص شلغم, ورد , word , تحقیق با موضوع خواص شلغم, pdf

صنایع غذایی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید