تحقیق منشا پیدایش ماست

تحقیق منشا پیدایش ماست

تحقیق-منشا-پیدایش-ماست

دانلود تحقیق منشا پیدایش ماست،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 8 

بخشی از این تحقیق :
جهت تهیه ی ماست باید باکتری مخصوص را داخل شیر پاستوریزه شده ریخت. دمای شیر و همچنین شرایط محیط برای تهیه ماست بسیار حائز اهمیت است. این باکتری، قند موجود در شیر را تجزیه نموده و اسید لاکتیک تولید می کند. به دلیل وجود این اسید، پ هاش شیر بالا رفته و پروتئین موجود در شیر به صورت توده ی جامدی در می آید. 
معمولاًً از ترکیب دو نوع باکتری به نامهای استرپتوکوکوس سالیواریوس و لاکتوباسیلوس بلگاریکوس استفاده می شود. اگر پس از انجام عمل تخمیر روی شیر، ماست به دست آمده را حرارت ندهیم تا باکتری های موجود در آن کشته شوند، به عنوان ماستی که باکتری زنده و فعال داخلش وجود دارد به فروش رسیده و اغلب افراد عقیده دارند که این ماست، دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است. البته معمولاًً ماست را پس از تهیه پاستوریزه می کنند که باکتری های موجود در آن کشته شود. این نوع ماست پاستوریزه را تا چند ماه می توان حتی بیرون از یخچال نگهداری نمود. طرفداران این دو نوع ماست هر کدام سعی می کنند با انجام تحقیقات مختلف، تفاوت در مواد مغذی این ماست ها را نشان دهند و بیان می کنند که هر کدام چه کاستی هایی دارند. 
ماست هایی که پس از تهیه، پاستوریزه نمی شوند آنزیمی برای تجزیه لاکتوز دارند. بنابراین افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند با خوردن این نوع ماست متوجه شده اند که پس از مصرف،‌ مشکلاتی که با خوردن لبنیات در آنها بروز پیدا می کند دیگر دیده نمی شود. 
از نظر تغذیه ای، ماست ماده غذایی مفیدی می باشد که سرشار از پروتئین و برخی انواع ویتامین ب است. املاح موجود در آن زیاد بوده و در عوض، میزان چربی آن با میزان چربی شیری که ماست از آن تهیه شده برابر می باشد. 
تاریخچه‌ ماست به قرن‌ها پیش بازمیگردد. این خوردنی جذاب و محبوب سال‌های بسیار طولانی در رژیم غذایی انسان وجود دارد.
ماست یکی از انواع لبنیات است که از تخمیر شیر توسط نوعی باکتری به نام لاکتوباسیلوس حاصل می‌شود. از هر نوع شیری برای تهیه ماست می‌توان استفاده نمود، اما ماست‌های امروزی را اغلب از شیر گاو تهیه می‌کنند. تاریخ‌دان‌ها می‌گویند ماست‌های اولیه به احتمال زیاد تصادفی ساخته شده‌اند. قرن‌ها پیش انسان از کیسه‌هایی که با پوست بز تهیه می‌کرد، شیر را ذخیره و حمل می‌کرد. باکتری‌های موجود در پوست بز باعث تخمیر شیر و ساخت ماست میشد.
پیش از این اینطور تصور میشد که مردم بلغارستان اولین کسانی بودند که ماست تهیه کردند اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌‌دهد مردم کشورهای دیگر از دو سده قبل از میلاد مسیح، ماست و دیگر انواع لبنیات را تهیه می‌‌کردند. گروهی از تاریخ‌نگاران می‌گویند ماست از طریق ترکان از بلغارستان به سایر کشورها راه یافته است. اولین نشانه‌ها از ماست در تاریخ ایران به پانصد سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. مردم ایران معتقد بوده‌اند ابراهیم پیامبر به علت مصرف منظم و روزانه‌ی ماست صاحب عمری طولانی و سالم بوده است. در فرهنگ و تاریخ هند باستان به غذایی متشکل از ماست و عسل اشاره شده است که از آن به عنوان «غذای خدایان» یاد می‌شود.
دانلود فایل


تحقیق منشا پیدایش ماست

منشا پیدایش ماست, دانلود تحقیق منشا پیدایش ماست, تحقیق در مورد منشا پیدایش ماست, تحقیق منشا پیدایش ماست, تحقیق درباره منشا پیدایش ماست, تحقیق راجع به منشا پیدایش ماست, تحقیق آماده منشا پیدایش ماست, تحقیق در مورد منشا پیدایش ماست, پاورپوینت منشا پیدای,,,

صنایع غذایی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید