تحقیق كوره هاي الكتريكي

تحقیق كوره هاي الكتريكي

تحقیق-كوره-هاي-الكتريكي

دانلود تحقیق كوره هاي الكتريكي،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 36 

بخشی از این تحقیق :
توليد و ذوب آلومينوم در مقادير زياد و براي اجتناب از اكسيداسيون مذاب و جلوگيري از ورود گازهاي ناشي از احتراق سوختگيهاي فسيلي و افزايش كيفيت مذاب آلومينوم كوره هاي الكتريكي در انواع كوره هاي مقاومتي بوته اي ، روبرو كوره هاي القائي مورد استفاده قرار مي گيرند .
مكانيسم اصلي كوره هاي مقاومتي استفاده از گرماي حاصل از مقاومت ميله ( الكترودهائي ) در مقابل عبور جريان مي باشد . معمولا مقاومت ها از نيكروم ( نيكل ، كرم ، آهن ) و كرومل ( اهن ، كروم ، آلومينوم ) ساخته مي شوند . در نوع كوره هاي مقاومتي بوته اي كه با ظرفيت حداكثر 500 كيلوگرم به كار مي روند ، بوته از چدن خاكستري ساخته مي شود و قدرت الكتريكي اين كوره معمولا 40 تا 80 كيلو وات مي باشد.
كوره هاي روبرو الكتريكي و بوته اي مقاومتي تفاوت چنداني با آنچه در قسمت هاي قبل گفته شد ندارند و فقط تفاوت عمده در منبع حرارتي است كه الكتريكي و مقاومتي بوه و از اين رو كنترل حرارت و كيفيت محصول بهتر و مطلوب تر مي باشد. در بعضي از كوره هاي مقاومتي بوته از فلز ساخته مي شود و مكانسيم را طوري تهيه مي كنند كه بوته مركز و هسته اصلي مقاومت و ايجاد حرارت باشد.
1-3-2 كوره هاي القائي
كوره هاي القائي از نظر افزايش ظرفيت و تقليل مصرف انرژي نسبت به كوره هاي مقاومتي داراي مزايائي مي باشند. اين كوره ها در ظرفيت هاي مختلف قادر به ذوب 15كيلوگرم تا چندين تن آلومينوم هستند.
در اين كوره ها هيچ گونه فعل و انفعال شيميائي كه باعث افزايش ناخالصي و تغييرات تركيبي مذاب گردد، انجام نمي شود و علاوه بر آن به دليل عدم استفاده الكترود امكان ورود ناخالصي هاي مواد از طرق مكانيكي نيز امكان پذيرنيست و از نظرمسائل الكتريكي محدوديتي براي افزايش درجه حرارت ندارند.
تا سال 1950 فقط كوره هاي القائي با فركانس زياد مورد استفاده قرار مي گرفت كه از نظر نياز به تاسيسات و ژنراتور ها و همچنين ظرفيت بسياركم ، از نظر سرمايه گذاري و  هزينه تمام شده مقرون  به صرفه نبود. در سال 1950 استفاده از كوره هاي القائي با فركانس كم ( 50 تا 60 سيكل ) بدون هسته و كانال جريان ( ساده ) آغاز گرديد كه بنحو قابل ملاحظه اي هزينه سرمايه گذاري و قيمت تمام شده تقليل پيدا كرد و افزايش ظرفيت و كارآئي آنها به سرعت بالا رفت بطوريكه  امروز  كوره هائي باظرفيت 70 تن چدن و 500/17 كيلو وات قدرت در مورد كوره هاي القائي با هسته و كانال  جريان و 260 تن و 4000 كيلو وات قدرت در مورد كوره هاي القائي ساده مورد استفاده قرار مي گيرد .
دانلود فایل


تحقیق كوره هاي الكتريكي

كوره هاي الكتريكي, دانلود تحقیق كوره هاي الكتريكي, تحقیق در مورد كوره هاي الكتريكي, تحقیق كوره هاي الكتريكي, تحقیق درباره كوره هاي الكتريكي, تحقیق راجع به كوره هاي الكتريكي, تحقیق آماده كوره هاي الكتريكي, تحقیق در مورد كوره هاي الكتريكي, پاورپوینت كو,,,

مواد و متالوژی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید