تحقیق چرخ دنده های ساده

تحقیق چرخ دنده های ساده

تحقیق-چرخ-دنده-های-ساده

دانلود تحقیق چرخ دنده های ساده،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 9 

بخشی از این تحقیق :
چرخ دنده های ساده
این چرخ دنده ها ساده ترین چرخ دنده هایی هستند که دیده اید. آنها دندانه های مستقیم دارند و محور دو چرخ نیز موازی با یکدیگر قرار گرفته اند. گاهی تعداد زیادی از آنها را در کنار هم قرار می دهند تا سرعت را کاهش و قدرت را افزایش دهند. 
چرخدنده هاي ساده در انتقال حرکت در محورهاي موازي بسيار معمول و متداول هستند . اين چرخ دنده ها نيروي شعاعي به ياتاقان وارد مي کنند و دندانه هاي آن مستقيم و با محور چرخدنده موازي هستند و مي توانند داخلي و يا خارجي باشند . در شکل هر دو نوع چرخدنده ي ساده ي داخلي و خارجي نشان داده شده است . يک نوع چرخدنده ي ساده ي خارجي که داراي شعاع بينهايت است نيز در شکل نشان داده شده است که به آن چرخ دنده ي شانه اي گفته مي شود .
در تعداد زیادی از وسایل از این چرخ دنده ها استفاده می شود. مثلاً ساعت های کوکی، ساعت های اتوماتیک، ماشین لباسشویی، پنکه و ... . اما در اتومبیل به کار نمی آیند، چون سر و صدای زیادی دارند. هر بار که دندانه یک چرخ به دندانه چرخ روبرو می رسد، صدای کوچکی در اثر برخورد ایجاد می شود. می توانید مجسم کنید وقتی تعداد زیادی از این چرخ دنده ها با هم کار کنند، چه سر و صدایی راه می اندازند؟ تازه این برخورد ها در دراز مدت، باعث شکستن دندانه ها می شود. برای کاهش سر و صدا و افزایش عمر چرخ دنده ها در بیشتر اتومبیلها از چرخ دنده های مارپیچ استفاده می کنند.
دانلود فایل


تحقیق چرخ دنده های ساده

چرخ دنده های ساده, دانلود تحقیق چرخ دنده های ساده, تحقیق در مورد چرخ دنده های ساده, تحقیق چرخ دنده های ساده, تحقیق درباره چرخ دنده های ساده, تحقیق راجع به چرخ دنده های ساده, تحقیق آماده چرخ دنده های ساده, تحقیق در مورد چرخ دنده های ساده, پاورپوینت چر,,,

فیزیک

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید