تحقیق متافيزيك از ديد ارسطو

تحقیق متافيزيك از ديد ارسطو

تحقیق-متافيزيك-از-ديد-ارسطو

دانلود تحقیق متافيزيك از ديد ارسطو،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 7 

بخشی از این تحقیق :
ارسطو شاگرد افلاطون در كتاب خود "متافيزيك" به بررسي هستي همانطور كه هست پرداخته است. او در اين كتاب از افلاطون انتقاد كرده كه وي نه به مفهوم هستي پرداخته و نه به علت هستي. ارسطو در اين كتاب، طبيعت را هر آن چه اصل حركت و سكونش را داراست مي داند. بررسي ثبات و نهايت از ديگر موضوعات مطرح شده در اين كتاب است. ارسطو به اين اشاره مي كند كه انديشمندان Eleate هستي را نفي مي كردند، هراكليت ديگر فيلسوف يوناني حركت را در نظر گرفته بود و افلاطون ثبات در ايده را مطرح كرده بود. ارسطو انتقاد مي كند كه افلاطون حركت را به عنوان علت تغيير در هستي قبول نداشت و از نظر ارسطو،‌ ثبات در ديدگاه پارمنيدس يك پرسپكتيو شوم براي فيزيك است. 
ارسطو 4 علت براي هستي قائل بود: 
1) ماده: كه به سوبسترا تعبير مي شود (هراكليت، آتش را منبع هستي مي دانست چرا كه در اجسام نفوذ مي كند و عمق آنها را نشان مي دهد اما آناكسيمن، باد و تالس، آب را علت هستي و نخستين ماده پديد آورنده هستي مي دانستند) و نيز به گونه ذهني قابل تعبير است (افلاطون آن را به 3 نوع هستي: ايده ها، كپي آنها و ماده تقسيم كرده بود). 
2) حركت: ارسطو حركت را دومين علت هستي مي دانست. 
3) ايده يا فرم: ارسطو ايده يا فرم را سومين علت هستي مي دانست. 
دانلود فایل


تحقیق متافيزيك از ديد ارسطو

متافيزيك از ديد ارسطو, دانلود تحقیق متافيزيك از ديد ارسطو, تحقیق در مورد متافيزيك از ديد ارسطو, تحقیق متافيزيك از ديد ارسطو, تحقیق درباره متافيزيك از ديد ارسطو, تحقیق راجع به متافيزيك از ديد ارسطو, تحقیق آماده متافيزيك از ديد ارسطو, تحقیق در مورد متا,,,

فیزیک

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید