تحقیق فن‌آوری هسته‌ای گسترهٔ بزرگی از حسگر دود تا راکتورهای هسته‌ای و سلاح هسته‌ای

تحقیق فن‌آوری هسته‌ای گسترهٔ بزرگی از حسگر دود تا راکتورهای هسته‌ای و سلاح هسته‌ای

تحقیق-فن‌آوری-هسته‌ای-گسترهٔ-بزرگی-از-حسگر-دود-تا-راکتورهای-هسته‌ای-و-سلاح-هسته‌ای

دانلود تحقیق فن‌آوری هسته‌ای گسترهٔ بزرگی از حسگر دود تا راکتورهای هسته‌ای و سلاح هسته‌ای،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 8 

بخشی از این تحقیق :
گداخت هسته‌ای فرآیندی است که در آن دوتریوم و ترتیوم ترکیب شده و تبدیل به هلیوم می‌شوند سازنده چنین علمی ادوارد تیلور است. در اینجا می‌توان با استفاده از دو اتم کوچک تر که معمولاً هیدورژن با ایزوتوپ‌های هیدورژن (مانند دوتریوم و تریتیوم) هستند، یک اتم بزرگ مثل هلیوم یا ایزوتوپ‌های آن را تشکیل داد. این همان شیوه‌ای است که در خورشید برای تولید انرژی به کار می‌رود.
مثالهایی از فناوری هسته‌ای
نیروگاه هسته‌ای
نیروگاه‌های هسته‌ای را می‌توان مهمترین کاربرد از فناوری هسته‌ای نامید که بدون تولید گازهای آلاینده به تولید برق می‌پردازند.
گرمای حاصل از واکنش هسته‌ای در محیط راکتور هسته‌ای تولید و پرداخته می‌شود. بعبارتی در طی مراحلی در راکتور این گرما پس از مهارشدن انرژی آزاد شده واکنش هسته‌ای تولید و پس از خنک سازی کافی با آهنگ مناسبی به خارج منتقل می‌شود. گرمای حاصله آبی را که در مرحله خنک سازی بعنوان خنک کننده بکار می‌رود را به بخار آب تبدیل می‌کند. بخار آب تولید شده ، همانند آنچه در تولید برق از زعال سنگ ، نفت یا گاز متداول است، بسوی توربین فرستاده می‌شود تا با راه اندازی مولد ، توان الکتریکی مورد نیاز را تولید کند. در واقع ، راکتور همراه با مولد بخار ، جانشین دیگ بخار در نیروگاه‌های معمولی شده‌است.
نیروگاه‌ها کاربردهای وسیعتری در زمینه‌های دیگر مانند حمل نقل زیردریایی ها ٬تحقیقات علمی و... نیز دارند
سلاح هسته‌ای
اولین بار از سلاح هسته‌ای که یکی از کاربردهای مخرب فناوری هسته‌ای است در ۱۶ ژوئیه ۱۹۵۴ برای بمباران دو شهر ژاپنی هیروشیما و ناگازاکی توسط آمریکا استفاده شد پروژه‌ای که ساخت چنین بمبی را دنبال می‌کرد پروژه منهتن نام داشت.
دانلود فایل


تحقیق فن‌آوری هسته‌ای گسترهٔ بزرگی از حسگر دود تا راکتورهای هسته‌ای و سلاح هسته‌ای

فن‌آوری هسته‌ای گسترهٔ بزرگی از حسگر دود تا راکتورهای هسته‌ای و سلاح هسته‌ای, دانلود تحقیق فن‌آوری هسته‌ای گسترهٔ بزرگی از حسگر دود تا راکتورهای هسته‌ای و سلاح هسته‌ای, تحقیق در مورد فن‌آوری هسته‌ای گسترهٔ بزرگی از حسگر دود تا راکتورهای هسته‌ای و سلا,,,

فیزیک

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید