تحقیق کنترل و حذف آلودگی پرتوها در راکتورهای هسته ای

تحقیق کنترل و حذف آلودگی پرتوها در راکتورهای هسته ای

تحقیق-کنترل-و-حذف-آلودگی-پرتوها-در-راکتورهای-هسته-ای

دانلود تحقیق کنترل و حذف آلودگی پرتوها در راکتورهای هسته ای،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 18 

بخشی از این تحقیق :
مشكل جزئي مورد نظر با گذر زمان آلودگي‌هاي پرتوهاي راكتور هاست. در حذف اين آلودگي در مراتب بالاتر يك فيلتر تركيب لازم است. يك فيلتر  شامل يك يا چند مواد اضافي است كه در پرتو قرار مي‌گيرد بنابراين AL و S با فيلتر F استفاده ميشود تا پرتوي فيلتر  شده حاصل شود كه شامل نوترونها حدود 3/24 كيلوالكترون ولت خواهد بود، Ti و Co براي رسيدن به پرتوي فيلتر شده در 2 كيلو الكترون ولت است و S به Si لازم است تا پرتويي در Kev 55 بدست آيد و كاهشي در شدت پرتوي فيلتر شده بطور قابل ملاحظه نشان داده ميشود. 
تكنيك ديگر جهت كاهش آلودگي نوترون با پخش كننده رزونانس در داخل پرتو راكتور و پرتوي پخش شده فيلتر ميوشد. بنابراين در اداره ملي استاندارد  (NBS) پخس كننده Mn در ارتباط با Ti + Sc استفاده ميشود تا 97 درصد دسته‌هاي خالص 2 كيلو الكترون ولت نوترونها استفاده شوند. ميل و هاروي از Mg و S استفاده شده كه پرتوي فيلتر شده kev 75 استفاده شود و Ti و M با فيلتر Fe پخش مي‌شود تا پرتو Kev  14 بدست آيد پس پخش كنده Co با Ni و Fe پرتو Kev 5/4 را نشان ميدهد و فيلتر   پرتو ev 500  را با پخش كننده Nd و فيلتر Zn يك پرتو ev 400 را نشان مي‌دهد. 
پرتوهاي فيلتر شده مواد اوليه مودر استفاده است. U و Sc و fe و si   براي پرتوهاي فيلتر شده در 186/0 ، 2 ، 3/24 ، 55 ، 144، و 2350 kev عنوان ميشوند. در فيلترهاي ايزوتوپ‌هاي جدا شده Er ، N ، zn ، sr ، zn ، Ni، e ، Cr پيشنهاد شده تا پرتوهاي مربوطه و اطلاعات آن با كارر امروزي جهت طرح‌هي متغير مناسب باشد ولي تمام اين معيارات و طرح‌ها لازم است تا فيلتر ايزوتوپها جداگانه ديده شوند. در حالت خاص اطلاعاتي براي رسيدنت به انرژي بالاتر و جود دارد تا شدت خوب و نسبت سيگنال به زمينه در منطقه در مورد علاقه و انرژي آن بدست آوريم. مثالي از كل بخش مربوط به معيارات در كل كاربرهاي فيلترها در شكل 4. Vtii  و براي   نشان داده شده است. 
دانلود فایل


تحقیق کنترل و حذف آلودگی پرتوها در راکتورهای هسته ای

کنترل و حذف آلودگی پرتوها در راکتورهای هسته ای, دانلود تحقیق کنترل و حذف آلودگی پرتوها در راکتورهای هسته ای, تحقیق در مورد کنترل و حذف آلودگی پرتوها در راکتورهای هسته ای, تحقیق کنترل و حذف آلودگی پرتوها در راکتورهای هسته ای, تحقیق درباره کنترل و حذف ,,,

فیزیک

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید