تحقیق جايگاه و اهميت كاربري فضاي سبز در بين ساير كاربري ها

تحقیق جايگاه و اهميت كاربري فضاي سبز در بين ساير كاربري ها

تحقیق-جايگاه-و-اهميت-كاربري-فضاي-سبز-در-بين-ساير-كاربري-ها

دانلود تحقیق جايگاه و اهميت كاربري فضاي سبز در بين ساير كاربري ها ،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 17

بخشی از این تحقیق :
مفهوم و ضرورت سبز در زندگي شهري 
منظور از فضاهاي سبز شهري، نوعي از سطوح كاربري زمين شهري، با كوشش‌هاي گياهي انسان ساخت است كه هم واجد بازدهي اجتماعي و هم واجد بازدهي اكولوژيكي هستند. فضاي سبز شهري از ديدگاه شهرسازي در برگيرزد بخش از سيماي شهر است كه از انواع پوشش‌هاي گياهي تشكيل شده است و به عنوان يك عامل زنده و حياتي در كنار كالبدي جان شهر، تعيين كنند ساخت مرفولوژيك شهر است. 
با توجه به مفهوم فضا، زمين‌هايي كه به پوشش گياهي كوتاه  (نازك و كم حجم) اختصاص دارد، مثل همين و مراتع به عنوان سطوح سبز و زمينهايي كه به پوشش‌هاي گياهي بلند با نسبتاً اختصاص دارند، نظير جنگل، باغ و … به عنوان فضاهاي سبز دسته‌بندي مي‌شود. 
از آن جا كه فضاي سبز و محيط زيست شهري در زمره اساسي‌ترين عوامل پايدار حيات طبيعي و انساني در امر سلامت اسكان انسان است لذا بايد نياز انسان به گياهان كه از مهمترين عوامل اكوسيستم است را بالاتر از ساير نيازها منظور نمود و روند نابودي آنها را به دليل اثرات مطلوب آنها، رنگ خطري براي جوامع بشري به حساب آورد. 
مهمترين اثر فضاي سبز در شهرها، كاركرد زيست محيطي آنهاست كه شهرها را به عنوان محيط زيست جامعه انساني  معني‌دار كرده است و سبب افزايش كيفيت زيستي شهرها مي‌شوند: اين كاركرد زيست محيطي شامل تعديل‌ها، افزايش رطوبت نسبي، لطافت هوا و جذب گرد و غبار است. ديگر تأثيرات فضاي سبز در شهرها نقش نسبي دارند. 
عملكردهاي فضاي سبز 
اگر چه در گذشته، به علت تعداد محدود شهرها در مقابل روستاها و وسعت كم شهرها: غالب فضاهاي سبز در زيباسازي  و سپس در ظاهرسازي محيط‌هاي مصنوع محدودي شد، ليكن امروزه كاركرد اين فضاها در سطح شهرها، نقشي به مراتب وسيعتر و اساسي‌تر به خود گرفته است كه بطور كلي در سه دسته ذيل قابل طرح مي‌باشند.
1- عملكرد زيست محيطي فضاي سبز . 2- عملكرد فضاي سبز در ساخت كالبدي شهر. 3- عملكرد اجتماعي – رواني فضاي سبز. 
 
دانلود فایل


تحقیق جايگاه و اهميت كاربري فضاي سبز در بين ساير كاربري ها

جايگاه و اهميت كاربري فضاي سبز در بين ساير كاربري ها, دانلود تحقیق جايگاه و اهميت كاربري فضاي سبز در بين ساير كاربري ها, تحقیق در مورد جايگاه و اهميت كاربري فضاي سبز در بين ساير كاربري ها, تحقیق جايگاه و اهميت كاربري فضاي سبز در بين ساير كاربري ها, ت,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید