تحقیق بلوط Querqus sp

تحقیق بلوط Querqus sp

تحقیق-بلوط-querqus-sp

دانلود تحقیق بلوط Querqus sp،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 20 

بخشی از این تحقیق :
مهمترین رویشگاه بلوط در غرب کشور واقع شده است. رویشگاهی که به استناد مطالعات انجام شده از 14800سال قبل تا کنون شاهد تغییرات فراوان بوده وحدود5500  سال پیش به جنگل های بلوط تبدیل شده و به حالت کلیماکس رسیده اند. امروزه در اثر دخل و تصرف های مختلف و عوامل آب و هوایی، موجودی آن از لحاظ کمی و کیفی شدیدا به مخاطره افتاده است. 
جنگل های ایران به طور کلی بیش از حد مورد بهره برداری قرار گرفته و در اثر تخریب هر ساله از سطح آن کاسته شده و به جنگل های مخروبه، اراضی کم بازده و غیره تبدیل گردیده است. که علاوه بر نابودی جنگل بالطبع صدمات حاصل از فرسایش نیز روزافزون گردیده است. یکی از این گونه جنگل ها به خصوص عرصه هایی که به علت امکان دسترسی ساده تر و مجاورت با آبادی ها، بی اندازه مورد تخریب و تعدی قرار گرفته است، جنگل های بلوط می باشد که همانند سایر گونه های ارزشمند و چوبده از زمان های بسیار قدیم مورد توجه سودجویان بوده است؛ به طوری که تا قبل از تهیه طرح های جنگلداری بهره برداری از این درخت به صورت به گزینی صورت می گرفته و در مواردی برای تهیه تخته بشکه، اُفت آن به 90% هم می رسید و نیز اهمیت آن در مصارف روستایی مانند تهیه تخته لت برای پوشش  بام ها، تهیه ذغال و سایر مصارف ساختمانی لطمات بسیار زیادی را متوجه این درخت نموده است. حال آن که مسئله احیا و بازگشت به تعادل و حالت اولیه جوامع جنگلی بلوط با توجه به مشکلات موجود و مرتبط با احیاء این درخت نیازمند تمهیدات و ارائه راه حل خاصی در زمینه های فنی و تکنیکی می باشد . کلمه بلوط را می‌توان به صورت عمومی در مورد صدها گونه درخت از رده Quercus به کار برد. این رده، بومی نیمکره شمالی است که شامل گونه‌های برگ ریز و همیشه سبز می‌باشد که از نواحی سردسیر تا گرمسیری آسیا و آمریکا گسترش دارند. درخت بلوط درختی آشنا و تنومند است که برگ‌هایش در زمستان می‌ریزد و طول آن تا چهل متر می‌رسد و شاخ و برگ‌های آن دور تنه‌ درخت را _ که پوستی صاف و خاکستری رنگ دارد و با گذشت سالیان شکافهایی بر می‌دارد، _ می‌پوشانند. برگ های دوک مانند آن در هر طرف 3 تا 7 لوب دارند و گل ‌های شاتوتی در کنار آن ها ظاهر می‌شوند. در فصل پاییز گل‌های بارور درخت ماده، میوه‌های بلوط به رنگ قهوه‌ای مایل به سبز را تولید می‌کنند.
بلوط ها درختانی هستند دارای شکل توپر، حجیم و گسترده با تاجی گنبدی شکل و برگ های موج‌دار در لبه و همچنین میوه‌هایی ایجاد می‌کنند که درون یک محفظه فنجان مانند قرار دارند. بلوط یک بخش اساسی از نواحی روستایی ما در غرب کشور است که به صورت درخت و درختچه وجود دارد. برگ های کنگره‌دار بلوط ممکن است بیضی شکل یا کشیده و باریک باشند و یا در پاییز به ارغوانی روشن بگرایند. این درختان دارای تنه‌ای بزرگ و برگ هایی با ارزش برای تصفیه هوا و سایه افکنی هستند و البته مناسب برای خاک های کم عمق نیستند. فارسى بلوط بالوت و معرب آن بلوط است. در مازندران به این درخت من دارمازى، در کردستان به نوعى دیگر از درخت بلوط پرو، در لرستان به نوعى دیگر آن (برارمازو) مى گویند.
دانلود فایل


تحقیق بلوط Querqus sp

بلوط Querqus sp, دانلود تحقیق بلوط Querqus sp, تحقیق در مورد بلوط Querqus sp, تحقیق بلوط Querqus sp, تحقیق درباره بلوط Querqus sp, تحقیق راجع به بلوط Querqus sp, تحقیق آماده بلوط Querqus sp, تحقیق در مورد بلوط Querqus sp, پاورپوینت بلوط Querqus sp, و,,,

زیست شناسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید