تحقیق ليچينگ (فرآوري اورانيوم)

تحقیق ليچينگ (فرآوري اورانيوم)

تحقیق-ليچينگ-(فرآوري-اورانيوم)

دانلود تحقیق ليچينگ (فرآوري اورانيوم)،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 27 

بخشی از این تحقیق :
ليچينگ همزني
در اين روش ماده معدني آسيا شده، با آب به صورت گلاب با چگالي 40 تا 75 درصد جامد در مي آيد. براي جلوگيري از ته نشين شدن ذرات جامد در مخازن پالپ به هم زده مي شود، شرايط استفاده از اين روش به شرح زير است:
1- عيار ماده معدني متوسط به بالا باشد.
2- فلز در ابعاد ريز در متن سنگ پراكنده شده باشد، و بنابراين كاملاً خرد شود تا ماده معدني آزاد يا در معرض اسيد قرار گيرد.
3- فلز مورد نظر به سختي حل شود، كه در اين صورت استفاده از روشهاي ديگر مشكل است.
اين نوع فروشويي بيشترين بازيابي در كوتاهترين زمان را به همراه دارد. عمليات فروشويي مي تواند به صورت ناپيوسته و پيوسته (همسو و ناهمسو) در خلاء، فشار متعارف، يا فشار زياد انجام شود.
ليچينگ ناپيوسته وقتي ظرفيت كم است و يا كنترل فرآيند ضروريست به كار مي‌رود. براي عمليات پيوسته همسو حداقل 3 مخزن انحلال لازم است، كه به صورت سري قرار گيرند. چون غلظت مواد حل شونده در كانسنگ و حلال در محلول با پيشرفت فرآيند كاهش مي يابد، سرعت واكنش به تدريج كاسته مي شود، براي جبران اين عمل از جريان ناهمسو (جامد و حلال) استفاده مي شود. در چنين سيستمي كانسنگ تازه دراوينس مرحله با محلول مصرف شده از مرحله دوم فروشويي مي شود. اين بخشي از كانسنگ را حل مي كند. در نهايت جامد و محلول از هم جدا شده و محلول غني شده به بخش بازيابي ارسال مي شود. جامد فروشويي شده با حلال تازه مخلوط شده، تحت دومين مرحله قرار مي گيرد. سيستمهاي ناهمسو ممكن است شامل 5 مرحله جداگانه باشند. هزينه سرمايه اي آن بيشتر از روش همسو است زيرا به تجهيزات جداسازي جامد مايع در بين مراحل نياز است.
همزدن پالپ به دو صورت مكانيكي و هوايي انجام مي گيرد. روش همزني هوايي هزينه‌هاي كمتري دارد. فرآيندهاي ليچينگ همزني تحت فشار دو دسته هستند، در غياب هوا يا اكسيژن و ديگري در حضور هوا يا اكسيژن است. در مواردي كه سرعت فروشويي در دماي معمولي متوسط يا كم است و بايد واكنش در دماي بيشتر از نقطه جوش محلول انجام شود، تا سرعت واكنش افزايش يابد از روش اول استفاده مي‌كنند. در حالت دوم فروشويي در دماي معمولي يا متوسط غير ممكن است، مگر آنكه هوا يا اكسيژن، به عنوان عامل اكسيدان حضور داشته باشند.

دانلود فایل


تحقیق ليچينگ (فرآوري اورانيوم)

ليچينگ (فرآوري اورانيوم), دانلود تحقیق ليچينگ (فرآوري اورانيوم), تحقیق در مورد ليچينگ (فرآوري اورانيوم), تحقیق ليچينگ (فرآوري اورانيوم), تحقیق درباره ليچينگ (فرآوري اورانيوم), تحقیق راجع به ليچينگ (فرآوري اورانيوم), تحقیق آماده ليچينگ (فرآوري اورانيو,,,

شیمی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید