تحقیق صنعت‌ خودروسازی

تحقیق صنعت‌ خودروسازی

تحقیق-صنعت‌-خودروسازی

دانلود تحقیق صنعت‌ خودروسازی،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 105 

بخشی از این تحقیق :
امروزه‌ صنعت‌ خودروسازي‌ در تمامي‌ كشورهاي‌ صنعتي‌ پيشرفته‌ از جمله‌ صنايع‌ اساسي‌ ومهم‌ است‌. به‌ عنوان‌ مثال‌ 10 درصد از ارزش‌ افزوده‌ صنعتي‌ و همچنين‌ 10 درصد اشتغال‌صنعتي‌ كشورهايي‌ مانند ژاپن‌ و آمريكا از قبل‌ اين‌ صنعت‌ ايجاد مي‌گردد.
با توجه‌ به‌ اهميت‌ اين‌ صنعت‌ و وجود عوامل‌ عديده‌ رشد و پويايي‌ صنعت‌ خودروسازي‌ همچون‌تقاضاي‌ كافي‌ در مقياس‌ اقتصادي‌، صنايع‌ جانبي‌ و حامي‌، تكنولوژي‌ مرتبط‌ و... در ايران‌ اميدمي‌رود با همت‌ و تلاش‌ دست‌اندكاران‌ و پشتيباني‌ مسؤولان‌ محترم‌ نظام‌ مقدس‌ جمهوري‌اسلامي‌ ايران‌، صنعت‌ خودروسازي‌ در روند رشد شتابان‌ خود علاوه‌ بر پاسخگويي‌ مناسب‌ به‌تقاضاي‌ بازار داخلي‌ و بازارهاي‌ خارجي‌ به‌ خصوص‌ جماهير تازه‌ استقلال‌ يافته‌ آسياي‌ ميانه‌ وحوزه‌ خليج‌ فارس‌ به‌ صنعتي‌ شدن‌ و ورود فعالانه‌ كشور به‌ بازارهاي‌ جهاني‌ كمك‌ موثر نمايد وبا صدور قطعات‌ و محصولات‌ صنعتي‌ مي‌توانيم‌ كشور را از وابستگي‌ با ارز نفت‌ كه‌ دايم‌ درنوسان‌ است‌، نجات‌ دهيم‌.
شركت‌ سايپا يكي‌ از اين‌ شركتها مي‌باشد كه‌ براي‌ بهبود جامعه‌ و مواردي‌ كه‌ در بالا ذكر شد درجامعه‌ تلاش‌ مي‌كند.
تاريخچه‌ سايپا:
بخش‌ اول‌: ورود خودرو به‌ ايران‌
كليات‌: با اختراع‌ موتورهاي‌ چهار زمانه‌ درون‌ سوز در نيمه‌ دوم‌ قرن‌ 19 و تكميل‌ آن‌ متناسب‌ باپيشرفت‌هاي‌ دانش‌ بشري‌ و سرانجام‌ توليد انبوه‌ انواع‌ خودروها در اوايل‌ قرن‌ بيستم‌، موارداستفاده‌ اتومبيل‌ به‌ عنوان‌ وسيله‌اي‌ لوكس‌ و تجملي‌ جهت‌ گشت‌ و گذار آخر هفته‌ و نشان‌ دادن‌برتري‌ و منزلت‌ اجتماعي‌ مالك‌ آن‌ تغيير يافت‌ و به‌ صورت‌ وسيله‌اي‌ ضروري‌ براي‌ رتق‌ و فتق‌مشكلات‌ روزمره‌ زندگي‌ بخصوص‌ در شهرهاي‌ رو به‌ گسترش‌ درآمد و گسترش‌ زندگي‌شهرنشيني‌ نيز بر ضرورت‌ توليد بيشتر و متنوع‌تر انواع‌ خودرو تأثير نهاد.
در ايران‌ نيز متناسب‌ با افزايش‌ ارتباط‌ خارجي‌ و توسعه‌ زندگي‌ شهرنشيني‌، مورد استفاده‌اتومبيل‌ به‌ عنوان‌ يك‌ كالاي‌ لوكس‌ و سپس‌ با تأخير نسبتاً طولاني‌ به‌ عنوان‌ يك‌ كالاي‌ ضروري‌مشهود است‌. براساس‌ اطلاعات‌ موجود، مظفرالدين‌ شاه‌ اولين‌ پادشاهي‌ بود كه‌ اقدام‌ به‌ خريداتومبيل‌ كرد. او در نخستين‌ سفرش‌ به‌ فرنگ‌، دستور خريد اتومبيل‌ مورد علاقه‌اش‌ را صادرمي‌نمايد و سعدالدوله‌ وزير مختار ايران‌ در بلژيك‌ را مسؤول‌ اين‌ امر مي‌گرداند. به‌ هر حال‌اتومبيلي‌ با سليقه‌ شاه‌ ايران‌ خريداري‌ و به‌ همراه‌ راننده‌ بلژيكي‌ كه‌ به‌ همين‌ منظور استخدام‌ شده‌بود، از راه‌ دريا ارسال‌ مي‌گردد تا قبل‌ از مراجعت‌ شاه‌ به‌ پايتخت‌، او سوار بر اين‌ اتومبيل‌ واردتهران‌ شود. هرچند كه‌ اين‌ اتومبيل‌ اولين‌ خودرو وارد شده‌ به‌ خاك‌ ايران‌ نبود اما تمايل‌ و رغبت‌شاه‌ به‌ اتومبيل‌، موجب‌ ترغيب‌ سايرين‌ به‌ خصوص‌ متمولان‌ و دربار ايران‌ به‌ خريد اتومبيل‌جهت‌ ابراز برتري‌ اجتماعي‌ گرديد. عدم‌ وجود راههاي‌ مناسب‌ براي‌ تردد خودروها در ايران‌ وحتي‌ در تهران‌، قيمت‌ نسبتاً بالاي‌ اتومبيل‌ و آشفتگي‌هاي‌ مالي‌ و اقتصادي‌ ايران‌ آن‌ روز، از جمله‌موانع‌ عمده‌ ورود خودرو به‌ ميزان‌ زياد در عهد قاجاريه‌ بود. واردات‌ خودرو به‌ ايران‌ پس‌ از سال‌1300 با توجه‌ به‌ افزايش‌ ارتباط‌ بين‌المللي‌ و بهبود راههاي‌ مواصلاتي‌ تا حدودي‌ رشد يافت‌ امارشد بيشتر روند واردات‌ خودرو مربوط‌ به‌ ساليان‌ پس‌ از جنگ‌ جهاني‌ دوم‌ بود، به‌ طوري‌ كه‌براساس‌ آمار و ارقام‌ موجود واردات‌ خودرو به‌ ايران‌ طي‌ سال‌ 1334 بالغ‌ بر ده‌ هزار دستگاه‌خودرو با ارزش‌ دو ميليارد و دويست‌ و پنج‌ ميليون‌ ريال‌ بوده‌ است‌.
دانلود فایل


تحقیق صنعت‌ خودروسازی

صنعت‌ خودروسازی, دانلود تحقیق صنعت‌ خودروسازی, تحقیق در مورد صنعت‌ خودروسازی, تحقیق صنعت‌ خودروسازی, تحقیق درباره صنعت‌ خودروسازی, تحقیق راجع به صنعت‌ خودروسازی, تحقیق آماده صنعت‌ خودروسازی, تحقیق در مورد صنعت‌ خودروسازی, پاورپوینت صنعت‌ خودروسازی, و,,,

مکانیک

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید