دینا فایل / مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش تاریخچه و دیدگاه های سرمایه فکری
مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش تاریخچه و دیدگاه های سرمایه فکری
مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش تاریخچه و دیدگاه های سرمایه فکری
دانلود مبانی نظری و
سوابق تحقیق تعاریف و مفاهیم سرمایه فکری(فصل دوم) در 55 صفحه
در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت
استفاده.
مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
فهرست مطالب:
2-2) سرمایه فکری
2-2-1) مبانی نظری و سیر تاریخی سرمایه فکری
2-2-2) تعریف سرمایه فکری
2-2-3) انواع طبقه بندی اجزای سرمایه فکری
2-2-4) مشترکات نظریات
2-2-4-1) سرمایه انسانی
2-2-4-2) سرمایه ساختاری (سازمانی)
2-2-4-3) سرمایه ارتباطی ( مشتری
2-2-5) سنجش سرمایه فکری
2-2-5-1) دلایل سنجش سرمایه فکری
2-2-5-2) اهداف اندازه گیری سرمایه فکری
2-2-5-3) منافع و مزایای اندازهگیری سرمايه فكري
2-2-6) مدل ها و روش های اندازه گیری سرمایه فکری
2-2-6-1) مدل های سنجش غیرمالی سرمایه فکری
2-2-6-2) مدل های سنجش پولی و مالی سرمایه فکری
2-2-7) گزارشدهي سرمايه فكري
2-2-7-1) مفروضات زیربنایی مدل گزارشدهی سرمايه فكري
2-2-7-2) محتوای گزارشدهی سرمايه فكري
پیشینه تحقیق
2-4-1) تحقیقات خارجی
2-4-2) تحقیقات داخلی
2-2-1) مبانی نظری و سیر تاریخی سرمایه فکری
2-2-2) تعریف سرمایه فکری
2-2-3) انواع طبقه بندی اجزای سرمایه فکری
2-2-4) مشترکات نظریات
2-2-4-1) سرمایه انسانی
2-2-4-2) سرمایه ساختاری (سازمانی)
2-2-4-3) سرمایه ارتباطی ( مشتری
2-2-5) سنجش سرمایه فکری
2-2-5-1) دلایل سنجش سرمایه فکری
2-2-5-2) اهداف اندازه گیری سرمایه فکری
2-2-5-3) منافع و مزایای اندازهگیری سرمايه فكري
2-2-6) مدل ها و روش های اندازه گیری سرمایه فکری
2-2-6-1) مدل های سنجش غیرمالی سرمایه فکری
2-2-6-2) مدل های سنجش پولی و مالی سرمایه فکری
2-2-7) گزارشدهي سرمايه فكري
2-2-7-1) مفروضات زیربنایی مدل گزارشدهی سرمايه فكري
2-2-7-2) محتوای گزارشدهی سرمايه فكري
پیشینه تحقیق
2-4-1) تحقیقات خارجی
2-4-2) تحقیقات داخلی
منابع
قسمتی از متن:
سرمایه فکری
كندريك1(1990) که یکی از مشهورترین اقتصاددانان مطرح آمریکا است میگوید که در سال 1929، نسبت سرمایههای تجاری نامشهود به سرمایههای تجاری مشهود 30 به 70 بوده است ولی در سال 1990 این نسبت به میزان 63 به 37 رسیده است و همچنین لئو2 مطرح میسازد که فقط در حدود 10 تا 15 درصد کل ارزش بازاری شرکتها از دارایی هاي مشهود و فیزیکی است و دارایی های نامشهود در حدود 85 درصد کل ارزش بازاری شرکتها را تشکیل میدهند که هنوز هیچ کاری در مورد اندازهگیری آنها صورت نگرفته است (سیثارامن و همکاران3، 2002). همچنین یکسری مطالعات انجام شده در سال 1999 در زمینه ترکیب دارایی هاي هزاران شرکت غیرمالی در طی سالهای 1978 تا 1998 نشان داد که رابطه بین دارایی های نامشهود و مشهود بطور قابل ملاحظهای تغییر کرده است در سال 1978، نسبت دارایی هاي مشهود و نامشهود 80 به 20 بوده ولی در سال 1998، این نسبت تقریباً به 20 به 80 رسیده است. این تغییر قابل ملاحظه باعث ایجاد یکسری روشهایی برای محاسبه ثروت شرکتهایی شده است که مهمترین دارایی های آنها، دارایی های نامشهود بویژه فکری و دانشی بوده است (سالیوان و دیگران،2002).
كندريك1(1990) که یکی از مشهورترین اقتصاددانان مطرح آمریکا است میگوید که در سال 1929، نسبت سرمایههای تجاری نامشهود به سرمایههای تجاری مشهود 30 به 70 بوده است ولی در سال 1990 این نسبت به میزان 63 به 37 رسیده است و همچنین لئو2 مطرح میسازد که فقط در حدود 10 تا 15 درصد کل ارزش بازاری شرکتها از دارایی هاي مشهود و فیزیکی است و دارایی های نامشهود در حدود 85 درصد کل ارزش بازاری شرکتها را تشکیل میدهند که هنوز هیچ کاری در مورد اندازهگیری آنها صورت نگرفته است (سیثارامن و همکاران3، 2002). همچنین یکسری مطالعات انجام شده در سال 1999 در زمینه ترکیب دارایی هاي هزاران شرکت غیرمالی در طی سالهای 1978 تا 1998 نشان داد که رابطه بین دارایی های نامشهود و مشهود بطور قابل ملاحظهای تغییر کرده است در سال 1978، نسبت دارایی هاي مشهود و نامشهود 80 به 20 بوده ولی در سال 1998، این نسبت تقریباً به 20 به 80 رسیده است. این تغییر قابل ملاحظه باعث ایجاد یکسری روشهایی برای محاسبه ثروت شرکتهایی شده است که مهمترین دارایی های آنها، دارایی های نامشهود بویژه فکری و دانشی بوده است (سالیوان و دیگران،2002).
فصل دوم مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش تعاریف و دیدگاه های سرمایه فکری,ادبیات نظری نظریه های سرمایه فکری,فصل دوم پایان نامه ابعاد سرمایه فکری,سوابق پژوهشی مفاهیم سرمایه فکری,پایان نامه سرمایه فکری
فایل های جدید
یکی از تب ها رو انتخاب بکنید