تحقیق شيشه های خودرو

تحقیق شيشه های خودرو

تحقیق-شيشه-های-خودرو

دانلود تحقیق شيشه های خودرو،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 39 

بخشی از این تحقیق :
آيا می دانيد چرا در هنگام شکست ، شيشه های جانبی و عقب خودروها برخلاف شيشه جلو ترک نمی خورند ، بلکه تماما خرد می شوند ؛ آيا می دانيد نوار مشکی رنگ اطراف شيشه که با نقطه های ريزی در شيشه محو می شود ، چه کارآيی دارد ؛ آيا می دانيد علائم ، حروف و ارقام درج شده در حاشيه شيشه ها چه معنا و مفهومی دارند .
اگر جوابهای شما منفی است ، خواندن اين مطلب را به شما توصيه می کنم .
شيشه های خودرو در حال حاضر به ۲ دسته قابل تقسيم اند :
شيشه های Laminated 
شيشهای Tempered
شيشه های Laminated :
در اين نوع از شيشه ها از يک فيلم پلاستيکي به نام PVB ( برگرفته از Polyvinyl Butyral ) که بوسيله دو لايه شيشه احاطه گرديده ، استفاده می شود . لايه PVB شيشه ها را در هنگام شکست در جای خود نگه داشته و از پرتاب شدن خرده های شيشه که باعث ايجاد جراحت برای سرنشينان خواهد شد ، جلوگيری می کند . همچنين بدليل داشتن خاصيت ارتجاعی از پرتاب شدن سرنشينان به خارج از خودرو در هنگام حوادث احتمالی نيز جلوگيری می کند .
از ديگر خواص PVB می توان موارد زير را نام برد :
۱- کاهش انتقال صداهای با فرکانس بالا .
۲- جلوگيری از ورود اشعه UV تا ۹۵٪ . 
۳- جلوگيری از تابش نور خورشيد ، با رنگی کردن قسمت بالايی PVB در شيشه های جلو .
از ديگر محاسن شيشه های لامينه ، قابليت ترميم آنهاست ، در هنگام ترک خوردن ( در مورد ترکهای جزئی ) ، تنها شيشه ای که در سمت خارجی PVB قرار دارد ترک می خورد و به شيشه سمت داخل آسيبی نمی رسد ، که اين ترکها نيز تا چند روز بعد از حادثه تا حد قابل قبولی ، قابل ترميم هستند . همانطور که شما هم حتما حدث زده ايد ، شيشه های لامينه بدليل دارا بودن خواص ذکر شده ، معمولا بعنوان شيشه جلو ، در خودروهای سواری استفاده می شوند ، البته طی ۱۰ سال گذشته در موارد محدودی برای برخی خودروهای سواری بعنوان شيشه های جانبی و عقب نيز بکار رفته اند و در حال حاضر نيز استفاده از اين نوع شيشه ها بعنوان شيشه های جانبی و عقب در حال مرسوم شدن می باشد .
شيشه های Tempered :
اين نوع از شيشه ها که با نام Toughened نيز شناخته می شوند ، پس از شکل دهی و برشکاری در يک سيکل حرارتی قرار ميگيرند ، بدين ترتيب که ابتدا شيشه تا دمای ۷۰۰-۶۰۰ درجه گرم شده و سپس به سرعت سرد می شود که اين امر استحکام شيشه را ۵ تا ۱۰ برابر بيشتر می نمايد ، همچنين بدليل تنش سطحی ايجاد شده ناشی از سرد شدن سريع ، در هنگام شکست اين نوع شيشه ها به ذراتی کوچک و ريز و بدون لبه های تيز و برنده تبديل می شوند که اين امر امکان آسيب ديدن سرنشينان را تا حد زيادی کاهش می دهد ، اما نه بطور صد در صد .
همانگونه که گفته شد هر گونه عمليات برشکاری و خمکاری پس از عمليات تمپر منجر به شکستن اين نوع از شيشه ها خواهد شد و تمامی عمليات ها بايد قبل از تمپر شدن انجام شود . شيشه های تمپر شده در اکثر خودروها ( بجز آندسته از خودروهايی که تمامی شيشه هايشان لامينه است ) بعنوان شيشه های جانبی و عقب استفاده می شوند . شيشه های تمپر شده به راحتی از فواصل دور قابل تشخيص هستند ، کافی است در يک روز آفتابی ، يک عينک آفتابی پولاريزه شده بر چشم داشته باشيد ، و از مقابل به يک شيشه تمپر شده نگاه کنيد ، در اين حالت شکلهای متقارنی را که در حين عمليات تمپر در شيشه پديد آمده ، مشاهده خواهيد کرد .
دانلود فایل


تحقیق شيشه های خودرو

شيشه های خودرو, دانلود تحقیق شيشه های خودرو, تحقیق در مورد شيشه های خودرو, تحقیق شيشه های خودرو, تحقیق درباره شيشه های خودرو, تحقیق راجع به شيشه های خودرو, تحقیق آماده شيشه های خودرو, تحقیق در مورد شيشه های خودرو, پاورپوینت شيشه های خودرو, ورد , word,,,

مکانیک

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید