تحقیق ترمز سالنهاي مسافري برای سوپاپهاي سه قلو و سوپاپهاي اضافي

تحقیق ترمز سالنهاي مسافري برای سوپاپهاي سه قلو و سوپاپهاي اضافي

تحقیق-ترمز-سالنهاي-مسافري-برای-سوپاپهاي-سه-قلو-و-سوپاپهاي-اضافي

دانلود تحقیق ترمز سالنهاي مسافري از نظر سوپاپهاي سه قلو ، سوپاپهاي اضافي ، EB3 و تبديل فشار و MTZ-SH2 (ضد لغزش)،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 25 

بخشی از این تحقیق :
تعريف ترمز:
ترمز نيروي مقاومي است در خلاف جهت حركت، كه از آن به منظور تقليل سرعت و يا توقف وسائط نقليه استفاده مي شود.
ترمز در قطار از نوع ترمز هوايي است كه بوسيله لكوموتيو به قطار فرستاده مي شود. يكي از تجهيزات مهم لكوموتيو كه جهت تهويه هواي قطار مي باشد كمپرسور ناميده مي شود. كه در مدلهاي مختلف مي باشد. در راه آهن جمهوري اسلامي ايران مدل WXO و WBO در لكوموتيوهاي GM و مدل كمپرسور لكوموتيوهاي WABCD – 3DCL,GE و مدل كمپرسور لكوموتيوهاي آلستوم موجود در ايران WLNA9CE ميباشد.
مخازن اصلي هوا:
در لكوموتيو اين هواي فشرده تهيه شده توسط كمپرسور به مخازن اصلي فرستاده مي شود و در آنجا ذخيره مي شود. اين مخازن در لكوموتيوهاي مختلف حجم هاي مختلفي دارند.
در GM بصورت دومخزن به حجم 400 ليتر در طرفين لكوموتيو مي باشد. (GT26CW)
در لكوموتيوهاي GE نيز دو عدد بوده كه يكي داخل موتور خانه زير پروانه خنك كننده (عقب لكوموتيو ) و حجم حدود 600 ليتر و ديگري زير شاسي لكوموتيو سمت لكوموتيوران قرار گرفته و داراي حجم 200 ليتر مي باشد.
در لكوموتيوهاي Alstom بصورت دو عدد مخزن با حجم 400 ليتر در طرفين لكوموتيو زيرشاسي مي باشد. اين مخزنها داراي شيرهاي ورودي و خروجي بوده و جهت تخليه آب موجود در مدار ترمز براي هر كدام شير تخليه بصورت دستي و اتوماتيك در نظر گرفته شده است.
سيستم ذخيره هوا و انتقال به لوله اصلي لكوموتيو و قطار در لكوموتيوها:
در لكوموتيوهاي GM هوا پس از رسيدن به فشار نهايي جهت ذخيره به مخزن اصلي شماره يك وارد مي شود و پس از آن جهت ذخيره شدن وارد مخزن اصلي شماره 2 مي گردد بين مخزن شماره 1 و 2 يك عدد سوپاپ 150 پوندي جهت كنترل هواي كمپرسور در نظر گرفته شده و در ورودي مخزن شماره 2 يك عدد شير يك طرفه وجود دارد كه هوا از مخزن شماره 2 به سوي مخزن شماره يك برگشت داده نمي شود پس از مخزن شماره 2 هوا جهت گرفته شدن آب روغن موجود در آن وارد قطره گير و پس از آن جهت پايين آمدن نقطه انجماد و جلوگيري از يخ زدن در زمستان از الكل دادن عبور داده مي شود و پس از عبور از الكل دان هواي 10 اتمسفري از دو مسير تغذيه وارد دستگاه منظم كننده و موازنه مي گردد و لكوموتيوران براي تنظيم آن از فلكه منظم كننده استفاده مي كند و آن را با توجه به عقربه هاي سفيد فشار سنج ها براي 5 اتمسفر تنظيم مي كند و مرحله بعدي تنظيم توسط خود منظم كننده بطور خودكار انجام مي شود و فشار خروجي منظم كننده 5 اتمسفر خواهد شد و پس از آن وارد مخزن موازنه و همچنين پشت پيستون دستگاه موازنه شده و پس از وارد آمدن فشار به پيستون موازنه سوپاپ ورود دستگاه موازنه باز و هواي 5 اتمسفري به لوله اصلي لكوموتيو و قطار هدايت مي گردد و كليه قسمتها با هواي 5 اتمسفري هواگيري مي شود و در صورت بروز نشتي در قطار دستگاه موازنه مقدار آن را جبران مي كند. از نظر توليد ذخيرة هوا و انتقال به لوله اصلي قطار لكوموتيوهاي GE و ALSTOM تفاوت چنداني با لكوموتيوهاي GM ندارد
دانلود فایل


تحقیق ترمز سالنهاي مسافري برای سوپاپهاي سه قلو و سوپاپهاي اضافي

ترمز سالنهاي مسافري برای سوپاپهاي سه قلو و سوپاپهاي اضافي, دانلود تحقیق ترمز سالنهاي مسافري برای سوپاپهاي سه قلو و سوپاپهاي اضافي, تحقیق در مورد ترمز سالنهاي مسافري برای سوپاپهاي سه قلو و سوپاپهاي اضافي, تحقیق ترمز سالنهاي مسافري برای سوپاپهاي سه قلو,,,

مکانیک

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید