تحقیق آویشن Thymus vulgaris

تحقیق آویشن Thymus vulgaris

تحقیق-آویشن-thymus-vulgaris

دانلود تحقیق با موضوع آویشن Thymus vulgaris،
در قالب word و در 52 صفحه، قابل ویرایش.


فهرست :
آویشن Thymus vulgaris ‏
مقدمه
گیاه شناسی
مشخصات ظاهري :
معرفی و گیاهشناسی
زيستگاه طبيعي :
سازگاری :
ارقام
کاشت ، داشت و برداشت:
کاشت :
تاریخ و فواصل کاشت
کاشت مستقیم :
کاشت غیر مستقیم :
تکثیر رویشی :
داشت
مراقبت و نگهداری :
برداشت :
نیازهای اكولوژیكی
خواص و کاربرد
فرآوری
قسمت دارویی :
مواد موثره :
خواص در مانی :
مواد و عناصر غذایی
آویشن دارویی
آویشن در طب نوین
خواص درمانی آویشن کوهی
خواص درمانی در طب سنتی
خواص عصاره آویشن
اسانس آویشن
منبع:

بخشی از متن تحقیق:
مقدمه
تيموس - نام علمي آويشن – به احتمال زياد از واژه‌اي يوناني به معناي جرات و يا عبارتي كه مفهوم آن پاكيزگي و يا ضدعفوني كردن است، ريشه گرفته است. در عصر شواليه‌گري و سلحشوري بر روي جامه‌ي شواليه‌هاي تصوير آويشن گلدوزي مي‌كرده‌اند، تا در هنگام مسابقات سواري با نيزه به آنها جرات و شهامت ببخشد. دسته‌هايي از آويشن را براي پاكيزگي هواي داخل ساختمان مي‌سوزانده‌اند و تصور مي‌كردند كه به اين ترتيب از بيماري طاعون محفوظ مي‌‌مانند. از اين گياه در مراسم تدفين نيز استفاده مي‌شده است. روزگاري در ولز، آويشن را در قبرستان در كنار گورها مي‌كاشتند و در مراسم تشييع جنازه، اعضاي يك انجمن نيكوكاري در انگلستان. دسته‌هاي آويشن را با خود حمل مي‌كردند .
بر اساس داستاني قديمي و غير قابل باور، كاشتن بستري از آويشن در باغچه‌ي منزل، راه پري‌ها و جن‌ها را به خانه باز مي‌كرده است و اعضاي خانواده مي‌توانستند با چشم خود آنها را ببينند. روغن آويشن كه تيمول ناميده مي‌شود، يك عامل قوي ضد ميكروبي است و به همين سبب، گياه آويشن به عنوان يك گياه ضدعفوني كننده شناخته شده است. چاي آويشن داروي سنتي دردهاي معده و روده مي‌باشد. روغن اين گياه را روزگاري براي دفع انگل‌هاي روده، بخصوص كرم قلابدار، تجويز مي‌كرده‌اند. آويشن همچنين يك داروي ضد گرفتگي عضلات مي‌باشد و از آن براي درمان سوزش گلو، سرفه‌هاي سخت و التهاب نايژه استفاده مي‌شود. محلول شستشوي دهان حاوي آويشن در درمان عفونت لثه مؤثر است. در طول جنگ جهاني اول، روغن آويشن را به عنوان يك ماده‌ي ضد ميكروب، روي پوست مي‌ماليدند .
آويشن به دليل طعم تند و خاصيت ضد ميكروبي‌اش، در تهيه سوسيس و خوراك‌هاي گوشتي مصرف مي‌شود. در كشورهاي فرانسه و يونان و برخي ديگر از كشورها، از اين گياه در تهيه و طبخ غذا استفاده‌هاي فراواني مي‌شود .
گیاه شناسی
مشخصات ظاهري :
معرفی و گیاهشناسی
آویشن یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی و ادویه ای است. به طوری که مصریان و یونانیان باستان از آویشن برای درمان بیماریها خود استفاده می کرده اند. در کتب مذهبی از آویشن به عنوان گیاه مورد علاقه ی حضرت موسی (ع) یاد شده است. آویشن در سال 2006 میلادی به عنوان گیاه دارویی منتخب سال برگزیده شد. همچنین گیاه دارویی منتخب سازمان بهداشت جهانی ( W.H.O ) می باشد.
گیاهی است از خانواده ی نعناعیان Lamiaceae. جنس Thymus دارای گونه های مختلفی است که 14 گونه ی آن بومی ایران هستند.
آویشن  T.vulgaris  گیاهی است بومی نواحی شرقی مدیترانه با عدد کروموزومی 30= ۲n ، گیاهی چند ساله با بوته های متراکم و پر شاخه ، ریشه ی مستقیم و کم و بیش چوبی با انشعابات فراوان ، ساقه ی مستقیم و چهار گوش دارد که ارتفاع بوته معمولاً بین  20 تا 50  سانتی متر است. پائین ساقه چوبی است در حالی که قسمت های فوقانی آن سبز رنگ بوده و انشعابات فراوانی دارد. برگ ها کوچک ، متقابل و کم و بیش نیزه ای شکل و بدون دمبرگ هستند.
دانلود فایل


تحقیق آویشن Thymus vulgaris

آویشن Thymus vulgaris, دانلود تحقیق آویشن Thymus vulgaris, تحقیق در مورد آویشن Thymus vulgaris, تحقیق آویشن Thymus vulgaris, تحقیق درباره آویشن Thymus vulgaris, تحقیق راجع به آویشن Thymus vulgaris, تحقیق آماده آویشن Thymus vulgaris, تحقیق در مورد آوی,,,

کشاورزی و زراعت

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید