تحقیق آبخیزداری

تحقیق آبخیزداری

تحقیق-آبخیزداری

دانلود تحقیق با موضوع آبخیزداری،
در قالب word و در 27 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
خشی از آب‌ های سطحی در اثر نیروی جاذبه وارد محیط مخلخل خاک شده و به سمت پایین حرکت می‌کند. لایه‌ های مختلف زمین از مواد و ترکیبات مختلف خاک شکل گرفته و در زمان‌ های مختلف بوجود آمده‌اند. مجموعه عواملی نظیر جنس و اندازه دانه‌ها، میزان تخلخل، میزان تراکم، میزان ترک‌خوردگی و … باعث می‌شود بخش‌ های مختلف فضای زیر زمین ظرفیت‌ های متفاوتی برای جذب، ذخیره و انتقال آب داشته باشد. لایه‌هایی از زمین که به صورت نسبی ظرفیت بالاتری برای جذب، ذخیره و انتقال آب دارند، لایه آبدار نامیده می شوند. به طور کلی در آب های زیر زمینی دو موضوع حائز اهمیت است. یک حجم آب موجود در داخل مواد که به تخلخل آن بستگی دارد و دیگری ضریب نفوذپذیری مواد که سرعت حرکت آب تابع مستقیمی از آن است. بر این اساس مواد نگهدارنده آب در لایه های آبدار به چند گروه تقسیم بندی می شوند که عبارتند از:
آکیفر (Aquifer): واژه آکیفر که در فارسی به آن لایه آبدار زیرزمینی گفته می شود و اخیرا در برخی منابع با نام آبخوان (سفره) نیز مشاهده می کنید؛ اولین بار در سال 1896 توسط یک زمین شناس آمریکایی اهل آیوا به نام ویلیام هارمون نورت در یک گزارش آب زیر زمینی بکار برده شد. آکیفر به تشکیلاتی اطلاق می شود که علاوه بر دارا بودن آب قادر است در صورت برقراری شیب هیدرولیکی آب را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال دهد. ضریب نفوذ ناپذیری ذاتی مواد تشکیل دهنده آکیفر در حدود 0.01 دارسی یا بالاتر از آن است. متاسفانه در نوشته های فارسی برای واژه آکیفر، سفره آب زیرزمینی به کار برده می شود که اصطلاح چندان مناسبی نیست و لذا هنگامی که لایه آبدار گفته می شود منظور همان آکیفرها می باشند. در بالا یا پایین آکیفرها ممکن است یک لایه محدود کننده غیر قابل نفوذ وجود داشته باشد.
دانلود فایل


تحقیق آبخیزداری

آبخیزداری, دانلود تحقیق آبخیزداری, تحقیق در مورد آبخیزداری, تحقیق آبخیزداری, تحقیق درباره آبخیزداری, تحقیق راجع به آبخیزداری, تحقیق آماده آبخیزداری, تحقیق در مورد آبخیزداری, پاورپوینت آبخیزداری, ورد , word , تحقیق با موضوع آبخیزداری, pdf

کشاورزی و زراعت

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید