تحقیق جریان سیال در لوله‌ها

تحقیق جریان سیال در لوله‌ها

تحقیق-جریان-سیال-در-لوله‌ها

دانلود تحقیق جریان سیال در لوله‌ها،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 7 

بخشی از این تحقیق :
سيالات موادي هستند كه شكل ظرفي را كه درون آنها قرار دارند، به خود مي‌گيرند و لذا براي انتقال آنها، به محيطي واسطه نياز داريم. بشر از ديرگاه براي انتقال  سيال بصورت پيوسته از لوله استفاده مي‌نمود. لوله ها در طولها، اشكال و اندازه‌هاي مختلف بكار ميروند . آيا تا به حال به شكل لوله ها توجه كرده‌ايد ؟ زياد شدن طول لوله يا قطر لوله ها چه اثري بر روي انتقال سيال و ميزان مصرف انرژي خواهد گذاشت؟ چرا لوله ها را به صورت مستقيم استفاده مي‌كنند؟ اگر لوله ها را خم كنند يا حتي بپيچانندچه تغييري در جريان مشاهده مي‌كنيم؟
گاهي از اوقات لوله حاوي سيال را گرم و يا سرد مي‌كنند و با اين عمل ، از لوله يك مبادله گر حرارتي ميسازند. با توجه به اين موضوع به سوالات بالا چنين پاسخ مي‌دهيم.
لوله در اينجا مجرايي است كه سيال در داخل آن جريان مييابد و همزمان گرم يا سرد نيز مي‌شود. هنگامي كه  سيال لزجي وارد مجرايي ميشود ، لايه مرزي، در طول ديواره تشكيل خواهد شد. لايه مرزي بتدريج در كل سطح مقطع مجرا توسعه مييابد و از آن به بعد به جريان، كاملا توسعه يافته (فراگير ) گفته مي‌شود. معمولا اگر طول لوله بلندتر از 10 برابر قطر لوله باشد آنگاه جريان توسعه يافته شده است.

دانلود فایل


تحقیق جریان سیال در لوله‌ها

جریان سیال در لوله‌ها, دانلود تحقیق جریان سیال در لوله‌ها, تحقیق در مورد جریان سیال در لوله‌ها, تحقیق جریان سیال در لوله‌ها, تحقیق درباره جریان سیال در لوله‌ها, تحقیق راجع به جریان سیال در لوله‌ها, تحقیق آماده جریان سیال در لوله‌ها, تحقیق در مورد جری,,,

مکانیک

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید