تحقیق سیستم تعلیق فعال اتوبوس

تحقیق سیستم تعلیق فعال اتوبوس

تحقیق-سیستم-تعلیق-فعال-اتوبوس

دانلود تحقیق سیستم تعلیق فعال اتوبوس ،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 18 

بخشی از این تحقیق :
شکل زیرسیستم  تعلیق فعال یک اتوبوس را نشان می دهد که به مدل یک چهارم  سیستم  تعلیق خودرو مشهور است .  تنها حرکت عمودی خودرو  و با جرم   با متغیر   مشخص شده است . اکسل خودرو نیز دارای جرم m2   بوده و جابجایی عمودی آن X2  است . تایر خودرو  با ضریب سختی   و ضریب استهلاک ویسکوز خطی   و همینطور فنر و کمک فنر خودرو  با ضرائب سختی   و ضریب استهلاک ویسکوز خطی   مدل شده اند . 
علاوه بر وجود فنر و کمک فنر  همانند سیستمهای  متداول تعلیق غیر فعال خودرو ، یک عمگر هیدرولیکی با نیوماتیکی نیروی U رابه بدنه خودرو اعمال می کند  که از نوسانات خودرو جلوگیری نماید . نا همواری جاده را با ورودی اغتشاش W نشان داده شده است 
برای مدل کردن این سیستم باید ورودی و خروجی را مشخص کنیم :
ورودی   در واقع U ورودی عمگر  سیستم تعلیق فعال می باشد که بصورت ورودی  کنترل شده عمل می کند و اغتشاش جاده ( w ) بصورت ورودی اغتشاشی به سیستم  اعمال می شود .  
خروجی   می توان خروجی در این سیستم را ، نوسانات خودرو   در نظر گرفت ولی  در این  مسأله عنوان شده  که خروجی  که می بایست کنترل شود متغیر   است . 
اصول فیزیکی حاکم بر سیستم : 
نیروی فنر بصورت خطی  F=K.Δx  و نیروی کمک فنر بصورت استهلاک ویسکوز    عمل می کنند و معدلات حاکم بر سیستم همان معادلات نیوتن می باشد .  
حالت آزاد فنر : 
زمانیکه جرمی روی فنر قرار  می گیرد آنرا از حالت تعادل آزاد به اندازه x   جابجا  می کند اگر در اینحالت طول فنر  را در تعادل   معرفی کنیم  نیروی وزن با نیروی فنر خنثی می شودیعنی:
لذا در صورتیکه حالت تعدل فنر را مبنای اندازه گیری قرار دهیم ( مبنای اندازه گیری نیروهای ایجاد شده در فنر . )  ، می توان با حذف این دو نیروی اولیه مجموع نیروهای خارجی وارد بر سیستم را بدست آورد . 
دانلود فایل


تحقیق سیستم تعلیق فعال اتوبوس

سیستم تعلیق فعال اتوبوس, دانلود تحقیق سیستم تعلیق فعال اتوبوس, تحقیق در مورد سیستم تعلیق فعال اتوبوس, تحقیق سیستم تعلیق فعال اتوبوس, تحقیق درباره سیستم تعلیق فعال اتوبوس, تحقیق راجع به سیستم تعلیق فعال اتوبوس, تحقیق آماده سیستم تعلیق فعال اتوبوس, تحق,,,

مکانیک

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید