تحقیق باتری هاي خودرو

تحقیق باتری هاي خودرو

تحقیق-باتری-هاي-خودرو

دانلود تحقیق باتری هاي خودرو،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 6 

بخشی از این تحقیق :
دسته بندی باتری ها
باتریها را به روشهای مختلف دسته بندی میکنند در ادامه مهمترین روشهای دسته بندی آمده است.
از نظر حالت الکترولیت :
باتری خشک(dry):الکترولیت این نوع باتری ها جامد میباشند مانند باتریهای قلمی، 
باتری تر(wet):دارای الکترولیت مایع میباشند مثل باتریهای مورد استفاده در خودرو ها
توجه : امروزه نوعی باتری ها به بازار ارائه شده که الکترولیت آن نه کاملا جامد مانند باتری قلمی و نه مایع مانند باتریهای متداول خودروها ، الکترولیت این باتری ها مانند ژل میباشند به این باتری ها ، باتری های با مراقبت کم (free-maintenance) یا (low-maintenance) نامیده میشوند . البته شاید بتوان آنها را در دسته باتری های خشک قرار داد.
از نظر جنس الکترولیت و صفحات :
باتری سربی- اسیدی(lead acid (، باتری نیکل- کادمیوم(Nickel-cadmium)، باتری هوا- روی(zinc-air) ، باتر آلکالاین (alkaline)....
معمولا باتریهای خودرو ها از نوع باتری های سربی- اسیدی میباشند و دلایلش این است که اولا هزینه ساخت آن کمتر از انواع دیگر است و ثانیا محدوده دمایی مناسب برای بهترین کارایی آن نسبت به سایر باتریها گسترده تر است ، امپر و ولتاژ ان نیز در ان محدوده دمایی مناسب میباشد. از این پس منظو ما از عبارت باتری همان باتری سربی اسیدی میباشد.
چرا خودرو ها به باتری نیازمندند؟
تامین برق مورد نیاز در زمانی که موتور خاموش است – تامین برق لازم جهت استارتر – کمک به سیستم شارژ در زمانی که تعداد مصرف کننده ها بالا میرود ( و آمپر مصرفی زیاد میشود). 
باتری های سربی اسیدی:
همانطور که گفته شد متداول ترین نوع باتری برای خودروها ، باتری سربی اسیدی میباشد. صفحه مثبت از جنس دی اکسید سرب ( به آن پر اکسید سرب نیز میگویند) (PbO2) و صفحه منفی از جنس سرب (Pb) میباشد . الکترولیت آن اسید سولفوریک رقیق شده با آب (H2SO4+H2O) میباشد.
دانلود فایل


تحقیق باتری هاي خودرو

باتری هاي خودرو, دانلود تحقیق باتری هاي خودرو, تحقیق در مورد باتری هاي خودرو, تحقیق باتری هاي خودرو, تحقیق درباره باتری هاي خودرو, تحقیق راجع به باتری هاي خودرو, تحقیق آماده باتری هاي خودرو, تحقیق در مورد باتری هاي خودرو, پاورپوینت باتری هاي خودرو, و,,,

شیمی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید