تحقیق آلکالوئیدها

تحقیق آلکالوئیدها

تحقیق-آلکالوئیدها

دانلود تحقیق آلکالوئیدها ،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 58

بخشی از این تحقیق :
شوکران:
 شوکران ا زخانواده چتریان می باشد گیاهی دو ساله و بومی اروپا است ولی در امریکا و بعضی نقاط آسیا می روید. میوه های آن را هنگامی که رشد کامل می نماید ولی هنوز نیز می باشند جمع آوری و به دقت خشک می کنند. یونانیان قدیم از شوکران برای کشتن بزه کاران استفاده می کردند. و سقراط نیز بوسیله ی دم کرده ی این گیاه به قتل رسیده است. مهمترین آلکالوئید شوکران کونی این است که به صورت مایع بی رنگ و به دو نوع ایزونوی وجود دارد. درشوکران متیل کونی این و آلفاکونی شین، کونهیرین و پزودو کونهیدین نیزوجود دارد.
 مقدار آلکالوئید ها در گیاه درمواقع مختلف سال متفاوت است هرچه میوه رسیده تر باشد از مقدار آلکالوئیدها کاسته می گردد. میوه های سبز محتوی 6/1 درصد میوه های نیمه رسید، 3/1 درصد و میوه های کاملاً رسیده دارای یک درصد آلکالوئید می باشند.
 میوه های شوکران به میوه های آنیس بسیار شبیه است وبرای تقلب ممکن است آنها را به هم اضافه کنند که باعث مسمومیت توسط آلکالوئیدهای شوکران می شود با انجام آزمایش قلیایی می توان میوه های شوکران و آنین را از هم تشخیص داد. کونی این تجاری دارای بوی نامطبوعی است و آن به دلیل وجود آلکالوئید کونی شین است در گذشته از گیاه شوکران بعنوان یک داروی ضداسپاسم، مسکن و آرام کننده بکار می بردند. اثر الکالوئید بررسی گانگلیونهای محیطی مانند اثر نیکوتین می باشد. امروزه ازاین گیاه در طب استفاده نمی شود. ولی به دلیل فراوان بودن آن و احتمال مسمومیت در اثر مصرف آن دارواسازها باید آنرا بشناسند. 
دیگر آلکالوئیدهای گروه پیریدین، پی پریدین، موجود در فلفل سیاه و نیکوتین موجود درتنباکو می باشد.
 2- آلکالوئیدهای گروه تروپان:
تروپان عبارت است از یک جسم دو حلقه ای که از تجمع پیرولیدین حاصل از ماده اولیه(اورنی تین) باسه مولکول استات بدست می آید.
 کوکائین:
داروها و آلکالوئیدهای مهم این گروه عبارتند از: برگ بلادون،ریشه بلادون، هیوسیاموس، استامونیوم، آتروپین، هیوسیامین، اسکوپولامین، کوکاو کوکا برگ بلادونا شامل برگهای خشک شده و سرشاخه های میوه دار گیاه آتروپا بلادونا از نوع آکومی ناتا از خانواده سولانامی می باشند برگ بلادون نباید کمتر از 35/0 درصد آلکالوئید داشته باشد.
 ریشه بلادونا ریشه خشک شده آتروپا بلادونا است و نباید کمتراز 45/10 درصدآلکالوئید داشته باشد.
 آتروپا از کلمه آتروپوس به معنای غیرقابل انعطاف و اسم یکی از اساطیر یونان بوده است که باعث مرگ می شود و به نظر می رسد که مربوط به خاصیت سمی دارو است.
 بلادونا در زبان ایتالیایی از دو جزء بلا به معنی زیبا و دونا به معنی زن مشتق شده است و در اثر ریختن شیرابه میوه ها بداخل چشم سبب بازشدن مردمک و درشت به نظر رسیدن چشمان می گردد.
 آتروپلادونا گیاهی است پایا به ارتفاع یک متر و بومی نواحی مرکزی و جنوبی اروپا است ولی امروزه در اکثر نقاط جهان کشت آن متداول است. محصول تجارتی آن از شبه جزیره بالکان بدست می آید. بلادون خاصیت بازکنندگی مردمک چشم و خاصیت مسکن دارد در ابتدا برگ بلادون مورد استفاده بود ولی بعداً ریشه آن نیز بکار برده شد.
 برای برداشت محصول شاخه را هنگامی که میوه ها شروع به رشد می نمایند از نیمه قطع می کنند. و در این مرحله برگهای محتوی حداکثر مقدار آلکالوئید می باشد پس از باران یا آب دادن محصول ثانویه این گیاه تولید می شود. و برگها را در مرحله ی دوم و در فصل پائیز جمع آوری می کنند. ریشه ها را نیز در پائیز از خاک خارج می کنند. ریشه های بزرگ را به قطعات کوچکتر تقسیم می کنند. تا راحت تر خشک شود. آلکالوئید رااز برگهای خشک یا نیمه خشک بوسیله آب اسیددار استخراج می کنند. بهترین نوع برگ بوسیله دستچین کردن به دست می آید و بهتر است که آنرا در حرارت کم و در داخل مدت خشک کنند.

دانلود فایل


تحقیق آلکالوئیدها

آلکالوئیدها, دانلود تحقیق آلکالوئیدها, تحقیق در مورد آلکالوئیدها, تحقیق آلکالوئیدها, تحقیق درباره آلکالوئیدها, تحقیق راجع به آلکالوئیدها, تحقیق آماده آلکالوئیدها, تحقیق در مورد آلکالوئیدها, پاورپوینت آلکالوئیدها, ورد , word , تحقیق با موضوع آلکالوئید,,,

شیمی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید