تحقیق غني سازي اورانيوم و نيروگاههاي توليد برق اتمي

تحقیق غني سازي اورانيوم و نيروگاههاي توليد برق اتمي

تحقیق-غني-سازي-اورانيوم-و-نيروگاههاي-توليد-برق-اتمي

دانلود تحقیق غني سازي اورانيوم و نيروگاههاي توليد برق اتمي،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 12 

بخشی از این تحقیق :
هيدروژن اولين و ساده ترين عنصر است و پس از آن هليم، كربن، ازت، اكسيژن و... فلزات روي، مس، آهن، نيكل و... و بالاخره آخرين عنصر طبيعي به شماره 92، عنصر اورانيوم است. بشر توانسته است به طور مصنوعي و به كمك واكنش هاي هسته اي در راكتورهاي اتمي و يا به كمك شتاب دهنده هاي قوي بيش از 20 عنصر ديگر بسازد كه تمام آن ها ناپايدارند و عمر كوتاه دارند و به سرعت با انتشار پرتوهايي تخريب مي شوند. اتم هاي يك عنصر از اجتماع ذرات بنيادي به نام پرتون، نوترون و الكترون تشكيل يافته  اند. پروتون بار مثبت و الكترون بار منفي و نوترون فاقد بار است. تعداد پروتون ها، نام و محل قرار گرفتن عنصر را در جدول تناوبي (جدول مندليف) مشخص مي كند. اتم هيدروژن يك پروتون دارد و در خانه شماره ۱ جدول و اتم هليم در خانه شماره ۲، اتم سديم در خانه شماره ۱۱ و... و اتم اورانيوم در خانه شماره 92 قرار دارد. يعني داراي 92 پروتون است.
سنگ معدن اورانيوم موجود در طبيعت، از دو ايزوتوپ 235 به مقدار 7/0 درصد و اورانيوم 238 به مقدار3/99 درصد تشكيل شده است. سنگ معدن را ابتدا در اسيد حل كرده و بعد از تخليص فلز، اورانيوم را به صورت تركيب با اتم فلئور (F) و به صورت مولكول اورانيوم هكزا فلورايد UF6 تبديل مي كنند كه به حالت گازي است. سرعت متوسط مولكول هاي گازي با جرم مولكولي گاز نسبت عكس دارد اين پديده را گراهان در سال 1846 كشف كرد. از اين پديده كه به نام ديفوزيون گازي مشهور است براي غني سازي اورانيوم استفاده مي كنند.
دانلود فایل


تحقیق غني سازي اورانيوم و نيروگاههاي توليد برق اتمي

غني سازي اورانيوم و نيروگاههاي توليد برق اتمي, دانلود تحقیق غني سازي اورانيوم و نيروگاههاي توليد برق اتمي, تحقیق در مورد غني سازي اورانيوم و نيروگاههاي توليد برق اتمي, تحقیق غني سازي اورانيوم و نيروگاههاي توليد برق اتمي, تحقیق درباره غني سازي اورانيو,,,

شیمی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید