تحقیق زردی (یرقان)

تحقیق زردی (یرقان)

تحقیق-زردی-(یرقان)

دانلود تحقیق زردی (یرقان) ،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 14

بخشی از این تحقیق :
زردی نوزادی چیست؟(زردی در بچه های نوزاد)
زردی که در چند روزه اول بعد از تولد بچه شروع میشود زردی نوزادی میباشد (زردی که در زمان تولد بچه ها ظاهرمی شود دلیل مهمتری از زردی را پیشنهاد می کند ).
در حقیقت در طی چند روز اول بعد از تولد تقریبا در همه نوزادان میزان بیلی روبین خون بالا می بالا می رود و در بیشتر از نیمی از بچه ها زردی ایجاد می شود. برای همه نوزادان بجز تعداد کمی کمی از انهازردی نشان دهنده یک ویژگی  فیزیولوژیکی نرمال و طبیعی است و باعث مشکلات می شود .
دلیل زردی فیزیولوژیکی طبیعی به خوبی فهمیده شده است .در دوران زندگی داخل رحم سلول های مرفرفونی جنین خاوی نوعی هموگلوبین است که با هموگلوبین بعد از تولد تفاوت دارد وقتی که نوزاد می شود بدن او به سرعت شروع به از بین بردن سلول های قرمز خاوی هموگلوبین نوع جنینی میکند وسلول های قرمز حاوی هموگلوبین نوع بزرگسالی را جانشین انها می کند. این فرایند باعث می شود که کبد با بیلی روبین هایی که از تخریب هموگلوبین نوع جنینی سلول های قرمز خون حاصل شده است پر شود.کبد یک نوزاد کامل و رسیده نیست و توانایی ان برای تجزیه وخارج کردن بیلی روبینمحدود است .در نتیجه هم جاری شدن مقدار زیادی بیلی روبین و هم نا رسیدگی کبد, بیلی روبین در خون جمع می شود . در دو یا سه هفته نابودی
 سلول های قرمز خون پایان می یابد ,کبد کامل و رسیده می شود ومیزان بیلی روبین بهحد طبیعی خود بر می گردد .
سندروم غیر معمول دیگری وجود دارد که همراه با زردی نوزادی است زردی شیر دادن از پستان است . در این سندروم به نظر می رسد که سندروم بر شیر دادن از پستان تکیه دارد . اگرچه دلیل این نوع زردی ناشناخته است این طور فرض شده است که در شیر پستان چیزی وجود دارد کهتوانایی کبد برای تجزیه و از بین بردن بیلی روبین را کاهش می دهد . با زردی شیر دادن از پستان میزان بیلی روبین افزایش می یابد و میزان ان تقریبا در دو هفته به حد اکثر می رسد ,برای یک هفته یا بیشتر بالا می رود و سپس در چندین هفته یا چندین ماه بهحد طبیعی می رسد . این زمان بندی افزایش بیلی روبین و زردی تفاوت دارد با ان زردی که از نظر فیزیولوژیکی کاملا طبیعی است و اجازه میدهد که دو علت زردی از هم متمایز شود.اهمیت واقعی زردی طولانی تر که همراه با زردی شیر دادن از پستان می باشد این است که این احتمال را افزایش می دهد که یک علت جدی تری برای زردی وجود دارد که نیاز به برسی می باشد برای مثال سربستگی مجرای صفراوی (نابودی مجاری صفراوی).
دانلود فایل


تحقیق زردی (یرقان)

زردی (یرقان), دانلود تحقیق زردی (یرقان), تحقیق در مورد زردی (یرقان), تحقیق زردی (یرقان), تحقیق درباره زردی (یرقان), تحقیق راجع به زردی (یرقان), تحقیق آماده زردی (یرقان), تحقیق در مورد زردی (یرقان), پاورپوینت زردی (یرقان), ورد , word , تحقیق با موضوع ,,,

پزشکی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید