تحقیق درمان و پيشگيري از سرماخوردگي با محصولات نعناع

تحقیق درمان و پيشگيري از سرماخوردگي با محصولات نعناع

تحقیق-درمان-و-پيشگيري-از-سرماخوردگي-با-محصولات-نعناع

دانلود تحقیق درمان و پيشگيري از سرماخوردگي با محصولات نعناع ،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 10

بخشی از این تحقیق :
نکات مهم در روش غير دارويي 
1- رعايت بهداشت از جمله شستن دست ها، به ويژه قبل از هر وعده غذايي و بعد از توالت. همچنين موقع سرفه يا عطسه حتماً بايد جلوي دهان خود را با دستمال کاغذي بگيريد و سپس آن را دور بيندازيد. 
2- مصرف مايعات بيشتر از حالت عادي.
3- شستن بيني با آب نمک ( با غلظت 9 گرم در يک ليتر ) يا محلول نرمال سالين ( که به طور آماده در داروخانه ها موجود است ) چندين بار در شبانه روز جهت باز شدن مجراي بيني و خروج ترشحات بيني.
4- استراحت و خواب کافي، که يکي از مهم ترين عوامل بهبودي سرماخوردگي است ، چون مقاومت بدن با استراحت و خواب کافي افزايش مي يابد. 
5- چون اکثر افراد به خصوص کودکان در هنگام سرماخوردگي تا حدي اشتهاي خود را از دست مي دهند ، لذا استفاده از غذاهاي سبک مانند شير، سوپ، آش و... توصيه مي شود. 
6- در صورت داشتن تب هنگام سرماخوردگي ( به خصوص تب بالا ) ، حتماً به پزشک مراجعه کنيد تا با تجويز آنتي بيوتيک هاي خوراکي يا تزريقي و ساير داروها از بروز مشکلات بعدي پيشگيري شود.
7- در صورتي که سرماخوردگي چندان جدي نباشد، با رعايت نکات مذکور در دو سه روز اوليه بهبود مي يابيد، ولي اگر با گذشت زمان سرماخوردگي تشديد شود، به ويژه اگر همراه با تب باشد، بايد به طور حتم به پزشک مراجعه کنيد تا در اولين فرصت درمان دارويي شروع شود. 
8- ظروف غذاخوري و لوازم بهداشتي شخص در طول دوره سرماخوردگي بايد مجزا باشد. 
9- در صورت تجويز آنتي بيوتيک خوراکي يا تزريقي، حتماً دوره آن را کامل کنيد ، چون در غير اين صورت ممکن است مشکلات بعدي ايجاد شود. متأسفانه در بسياري از موارد مصرف داروها ، به ويژه آنتي بيوتيک ها طبق دستور دقيق و کامل پزشک صورت نمي گيرد؛ به طور مثال پزشک تشخيص مي دهد که کودکي براي مدت 10 روز بايد از يک نوع آنتي بيوتيک خاص مصرف کند، ولي ممکن است طي 3-2 روز اول پس از مصرف دارو، کودک ظاهراً سلامتي خود را باز يابد و آثار بيماري از نظر ظاهري در او ديده نشود و يا تب او قطع شود. در اين حالت، پدر يا مادر به خيال اينکه کودک بهبود يافته است، به طور خودسرانه دارو را قطع مي کنند و فکر مي کنند که ادامه مصرف دارو لازم نيست، در حالي که براي از بين بردن کامل ميکروب و يا ويروس در بدن، زمان تشخيص داده شده توسط پزشک و دوره درمان را بايد کامل کرد. در صورتي که دوره درمان با دارو ناقص رها شود، پس از مدت کوتاهي ميکروب ها و ويروس هاي باقي مانده در بدن فعال شده و کودک مجدداً بيمار مي شود. اين مسئله گاهي چند مرتبه تکرار مي شود که در اين صورت با مقاوم شدن ميکروب ها در مقابل داروها ، ديگر داروهاي تجويزي در بدن اثر نخواهند کرد و بيماري بهبود نخواهد يافت.
دانلود فایل


تحقیق درمان و پيشگيري از سرماخوردگي با محصولات نعناع

درمان و پيشگيري از سرماخوردگي با محصولات نعناع, دانلود تحقیق درمان و پيشگيري از سرماخوردگي با محصولات نعناع, تحقیق در مورد درمان و پيشگيري از سرماخوردگي با محصولات نعناع, تحقیق درمان و پيشگيري از سرماخوردگي با محصولات نعناع, تحقیق درباره درمان و پيشگ,,,

پزشکی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید