تحقیق بیوتکنولوژی و علوم پزشکی

تحقیق بیوتکنولوژی و علوم پزشکی

تحقیق-بیوتکنولوژی-و-علوم-پزشکی

دانلود تحقیق بیوتکنولوژی و علوم پزشکی،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 11 

بخشی از این تحقیق :
1-4- شبیه‌سازی (Cloning)
از دیگر موضوعات بسیار مهم روز در زمینه مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی مولکولی، که ارتباط تنگاتنگی با علوم پزشکی داشته و احتمالاً در آینده منشأ تحولات بزرگی در این زمینه خواهد بود، بحث کلون‌سازی (همانندسازی یا شبیه‌سازی) یا تکثیر غیرجنسی سلول‌ها است؛ که طی آن با همانندسازی از روی سلول بالغ یک موجود زنده، نسخه‌ای مشابه موجود اولیه ساخته می‌شود. 
شایان ذکر است که نخستین موفقیت انسان در کلون‌سازی یک پستاندار بالغ (گوسفند دالی) در سال 1996 توسط یان ‌ویلموت‌ انگلیسی و همکاران وی در مؤسسه راسلین (ادینبر، اسکاتلند) با انتقال هستة یک سلول سوماتیک (غیرجنسی) به‌درون سیتوپلاسم یک اووسیت (سلول جنسی ماده) که هسته‌اش خارج شده بود، به دست آمد. 
به طور کلی، محققان علم ژنتیک و بیوتکنولوژیست‌های مولکولی اعتقاد دارند که تلاش‌های آنها در این زمینه‌، می‌تواند به کاربردهای بسیار ارزشمندی در زمینه‌های پزشکی، کشاورزی و مانند آن‌ها منجر شود. 
البته علیرغم بحث‌های بسیار جدی که در مورد سوء استفاده‌های احتمالی از مقوله شبیه‌سازی و عواقب زیستی و اخلاقی آن در دنیا وجود دارد، خوشبختانه اعتقاد اکثریت قابل توجهی از صاحب‌نظران امر که با درک مسئولیت خطیر انسانی خود، به پژوهش‌های متنوع و گسترده مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی در عرصه پزشکی مولکولی مشغولند، این است که تحقیقات مذکور باید تنها برای مقاصد پیشگیری، تشخیص و درمان اساسی بیماری‌ها به کار رفته شود. 
2- بیوتکنولوژی مولکولی و صنعت 
در سال‌های اخیر، بیوتکنولوژی مولکولی در صنایع گوناگون جایگاه منحصر به فردی پیدا کرده است. امروزه در برخی از معادن دنیا، استخراج و بازیافت کانی‌های پرارزشی مانند طلا، نقره، مس و اورانیوم به کمک میکروارگانیسم‌ها و با روش‌های زیستی (Bioleaching) صورت می‌گیرد
دانلود فایل


تحقیق بیوتکنولوژی و علوم پزشکی

بیوتکنولوژی و علوم پزشکی, دانلود تحقیق بیوتکنولوژی و علوم پزشکی, تحقیق در مورد بیوتکنولوژی و علوم پزشکی, تحقیق بیوتکنولوژی و علوم پزشکی, تحقیق درباره بیوتکنولوژی و علوم پزشکی, تحقیق راجع به بیوتکنولوژی و علوم پزشکی, تحقیق آماده بیوتکنولوژی و علوم پزش,,,

پزشکی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید