تحقیق I2C Protocol ويژگي ها و کاربرهاي آن در صنعت

تحقیق I2C Protocol ويژگي ها و کاربرهاي آن در صنعت

تحقیق-i2c-protocol-ويژگي-ها-و-کاربرهاي-آن-در-صنعت

دانلود تحقیق I2C Protocol ويژگي ها و کاربرهاي آن در صنعت،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 30 

بخشی از این تحقیق :
ساختار Master-Slave
بخش گسترده اي از شبکه هاي صنعتي از اين ساختار استفاده مي کنند بدين صورت که چندين Master پيغام ها را بطور متناوب به Slaveهايي که پاسخ مي دهند مي فرستد. اين توالي را polling مي نامند. در اين سيستم هر Slave آدرس مخصوص به خود را دارد.
Master فرمان خود را به همراه آدرس Slave مورد نظر مي فرستد. Slave مورد نظر پس از تشخيص آدرس ، فرمان را انجام داده و در بعضي مواقع سنگنال تاييدي براي master  مي فرستد تا به کار خود ادامه دهد.
ساختار و شکل آدرس و پيغام بستگي به نوع پروتکل ارتباطي که استفاده مي شود، دارد. پيغامي که براي همه slave  ها فرستاده مي شود پيغام broadcast  ناميده مي شود. اين مي تواند پيغامي باشد که توسط master  به تمامي slave  ها دستور داده مي شود که آن وظيفه را انجام مي دهند. به عنوان مثال مي توان plc  هاي کنترل کننده آژير را نام برد. درهنگام خطر همه آژيرها بايد به صدا درآيند بنابراين يک پيغام broadcast  بايد فرستاده شود.
سرعت انتقال:
همواره بهينه ترين سرعت ، بيشترين سرعت نيست بلکه بايد خطاي انتقال و ارتباطات را نيز در نظر گفت.نوع کابل و فاصله سرعت بهينه را تعيين مي کند.در اين صورت ما به امنيت بالا و قابل اطمينان در انتقال ديتا دست مي يابيم .
براي انتقال ديتا ديجيتال به وسيله سيم هاي مسي بايد در ابتدا تغيير شکل پيدا کند.
کابل ارتباطي سبب تضعيف و متغيرشدن سيگنال مي شوند که در سرعتهاي بالا اين اثرها مي تواند بحراني باشند.
دو اصطلاح که در اين مبحث وجود دارد bit/s و baud rate مي باشند. سرعت انتقال با bit/s اندازه گيري مي شود. بطور تقريبي براي انتقال هر کاراکتر 10 بيت نياز است بنابراين مي تواند با سرعت 9600 bit/s تقريباً 960 کاراکتر را در ثانيه انتقال داد.
براي تغيير شکل سيگنال پيش از فرستادن به شبکه از مودم استفاده مي شود. مودم ، سيگنال و baud rate را تغيير مي دهد.  Baud rate تعيين مي کند سيگنال در هر ثانيه چند بار تغيير شکل پيدا مي کند (مدوله مي شود). هر تغيير شکل در سيگنال در واقع ايجاد بسته اي است که در طول خط به سوي مودم گيرنده فرستاده مي شود و در آنجا کدگشايي شده و دوبار اطلاعات به ديجيتال تبديل مي شود.

دانلود فایل


تحقیق I2C Protocol ويژگي ها و کاربرهاي آن در صنعت

I2C Protocol ويژگي ها و کاربرهاي آن در صنعت, دانلود تحقیق I2C Protocol ويژگي ها و کاربرهاي آن در صنعت, تحقیق در مورد I2C Protocol ويژگي ها و کاربرهاي آن در صنعت, تحقیق I2C Protocol ويژگي ها و کاربرهاي آن در صنعت, تحقیق درباره I2C Protocol ويژگي ها و ,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید