تحقیق مديريت اجرا و نگهداري سيستم‌هاي آبياری

تحقیق مديريت اجرا و نگهداري سيستم‌هاي آبياری

تحقیق-مديريت-اجرا-و-نگهداري-سيستم‌هاي-آبياری

دانلود تحقیق مديريت اجرا و نگهداري سيستم‌هاي آبياری،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 169 

بخشی از این تحقیق :
اطلاعات و دستورالعمل
1/2) هدف از فعاليت هاي آگاه سازي:
هدف از آگاه سازي، اطلاع رساني به كليه‌ي كشاورزان در مورد جوانب متعدد طرح مانند اهداف، روش ها، جزئيات طرح و همچنين تبيين نقش و مسوليت هاي كشاورزان در مراحل مختلف طرح (از طراحي و اجرا تا مديريت سيستم هاي آبياري) است.
به علاوه جلسات آگاه سازي فرصتي فراهم خواهند آورد تا طي آنها، كارمندان موسسه و به ويژه گرداننده‌ي تشكل كه در تمام مراحل همكاري بسيار نزديكي با كشاورزان خواهد داشت، به كشاورزان معرفي شوند. حتي مي توان كارمندان موسسات حمايتي را نيز كه در جلسات حضور دارند، به كشاورزان شناساند.
اگر تمام كشاورزان در مورد طرح به طور كامل توجيه شوند، خواهند توانست از مراحل اجراي طرح و بايدها و نبايدهاي هر مرحله و مسوليت موسسات و نهادها تصويري واقعي بدست آورند.
يكي از نتايج عمده‌ي فعاليت هاي آگاه سازي اطلاع يافتن كشاورزان از نقش محوري خود در مراحل مختلف طرح به طرق زير است:
مشاركت در طراحي و برنامه ريزي.
نظارت بر مراحل نصب سيستم هاو در صورت امكان تقبل نصب بخشهاي كوچكي از آنها.
تشكيل و مديريت گروه‌ها و حوزه‌ي آبياري.
پذيرش مسئوليت استفاده و نگهداري از تاسيسات آبياري، زهكشي و سيستم‌هاي وابسته.
2/2) جلسات گروهي:
در هر روستاي مركزي بايد يك سري جلسات آگاه سازي با رعايت نكات ذيل برگزار شود:
 طول مدت جلسات آگاه‌سازي نبايد بيش از 5/1 ساعت باشد و سخنراني گرداننده‌ي تشكل يا هر مسئول ديگري نبايد بيش از 30 تا 45 دقيقه به طول بينجامد. مدت باقي مانده را مي توان به پرسش و پاسخ اختصاص داد.
 براي اطمينان از انتقال درست مطالب به كشاورزان، استفاده از گويشي قابل فهم توصيه مي شود. علاوه بر اين سخنران بايد آرام، شمرده و به قدر كافي بلند صحبت كند تا همه بتوانند صداي او را به خوبي بشنوند.
براي اطمينان از انتقال كليه‌ي موضوعات به كشاورزان لازم است كشاورزان از واژه‌ها و اصطلاحات بسيار فني كه درك آنها براي كشاورزان مشكل مي نمايد، به هيچ عنوان استفاده نكنند. به علاوه بايد از به كاربردن واژه ها و اصطلاحات انگليسي نيز پرهيز كرد. براي مثال، بجاي استفاده از واژه‌ي انگليسي Drainage بهتر است از واژه‌ي زهكشي يا تخليه استفاده شود.
همچنين توصيه مي شود مكان برگزاري جلسات، به گونه اي انتخاب شود كه دسترسي كليه‌ي كشاورزان به آن آسان بوده و به علاوه بتوانند بدون ايجاد مزاحمت هاي صوتي براي همسايگان،‌آزادانه نقطه نظرات خود را بيان كنند. از مكان هاي مناسب مي توان از مدرسه،‌مسجد يا در صورت وجود، سالن اجتماعات روستا نام برد.
براي اين كه مكان برگزاري جلسات، ساكت و آرام بوده و مزاحمت هاي صوتي محيط بيرون نظم جلسه را مختل نسازد،‌ بهتر است از انتخاب اماكن شلوغ و پرسرو صدا مانند مراكز خريد پرهيز كرد.
گردانندي تشكل و ساير مسئولين مربوطه بايد يك روز پيش از برگزاري جلسه با حاكم روستا تماس بگيرند تا مطمئن شوند كه او خبر برگزاري جلسه را به اطلاع كشاورزان رسانده است.
گرداننده‌ي تشكل و ساير مسئولين مربوطه بايد حداقل 30 دقيقه پيش از شروع جلسه، در محل حاضر باشند تا از مهيا بودن همه‌ي شرايط و امكانات مطمئن شوند.
گرداننده‌ي تشكل و ساير مسئولين مربوطه بايد پس از ورود به روستا، از مسئولين روستا بخواهند كه از طريق بلندگوي مسجد به روستائيان اطلاع داده شود كه جلسه بزودي آغاز خواهد شد.

دانلود فایل


تحقیق مديريت اجرا و نگهداري سيستم‌هاي آبياری

مديريت اجرا و نگهداري سيستم‌هاي آبياری, دانلود تحقیق مديريت اجرا و نگهداري سيستم‌هاي آبياری, تحقیق در مورد مديريت اجرا و نگهداري سيستم‌هاي آبياری, تحقیق مديريت اجرا و نگهداري سيستم‌هاي آبياری, تحقیق درباره مديريت اجرا و نگهداري سيستم‌هاي آبياری, تحقی,,,

کشاورزی و زراعت

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید