تحقیق عيب يابي خودرو هاي انژكتري

تحقیق عيب يابي خودرو هاي انژكتري

تحقیق-عيب-يابي-خودرو-هاي-انژكتري

دانلود تحقیق عيب يابي خودرو هاي انژكتري،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 26 

بخشی از این تحقیق :
مقدمه
به دنبال ورود خودروهای انژكتوری به بازار اين دغدغه بوجود آمده كه اگر سيستم الكترونيكی اين خودروها با مشكل مواجه شود چه كسی با چه تخصصی می‌تواند نسبت به رفع آن اقدام كند. اين سؤالی بود كه بسياری از خريداران اين خودروها با آن مواجه بودند. بطوريكه وقتی برای اولين بار خودرهای انژكتوری بويژه پيكان انژكتوری به بازار عرضه شد بسياری از خريداران با مشكل عيب‌‌يابی و تعمير آن مواجه بودند و همين موضوع موجب شد تا قيمت خودروهای انژكتوری با وجود تكنولوژی و كارآيی بالاتر از قيمت كمتری برخوردار باشند. 
عيب يابی سرخود
OBD (On Board Diagnosis)
مدار كنترل الكترونيك كه امروزه در خودروها بكار می‌شود، دارای سيستم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پيشرفته عيب‌يابی سرخود می‌باشد. يعنی در مدار كنترل الكترونيكی قسمتهايی اضافه شده كه مانند يك اهم‌متر - يا حتی اسيلوسكوپ - بوده و مداوم علائم مربوط به كاركرد سنسورها و عملگرها را به واحد پردازنده ارسال می‌كند. در عين حال نرم‌افزاری كه در مدار كنترل پياده‌سازی شده همواره اين علائم را كنترل شده و مراقبت می‌نمايد تا مبادا يكی از سنسورها در اثر معيوب شدن علائم غلط ارسال كند. ضمنا اگر يكی از عملگرها مانند انژكتور يا كوئل معيوب شده باشد به راحتی مشخص شده و به راننده هشدارهای لازم داده می‌شود.
 عيوبی كه تشخيص داده می‌شود به دو دسته قابل تقسيم است:
عيوب فيزيكی
عيوب عملكردی
عيوب فيزيكی ساده ترين نوع تشخيص عيب است كه در صورت بروز خرابی آشكار در هريك از قطعات برقی موتور ظاهر می‌شود. 
عيوب عملكردی عيوبی هستند كه در درجه اول قابل تشخيص نيستند ولی در اثر عملكرد نادرست موتور مدار كنترل به وجود اشكال در قطعه موردنظر پی می‌برد. مثلا اگر انژكتور در اثر كثيفی سوخت دچار اشكال شود يك ايراد غيربرقی در آن ظاهر شده و مدار كنترل از كاركرد بد موتور متوجه اين نوع اشكال شده و به راننده اعلام می‌كند.
دانلود فایل


تحقیق عيب يابي خودرو هاي انژكتري

عيب يابي خودرو هاي انژكتري, دانلود تحقیق عيب يابي خودرو هاي انژكتري, تحقیق در مورد عيب يابي خودرو هاي انژكتري, تحقیق عيب يابي خودرو هاي انژكتري, تحقیق درباره عيب يابي خودرو هاي انژكتري, تحقیق راجع به عيب يابي خودرو هاي انژكتري, تحقیق آماده عيب يابي خ,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید