تحقیق رشد توليد خودرو

تحقیق رشد توليد خودرو

تحقیق-رشد-توليد-خودرو

دانلود تحقیق رشد توليد خودرو ،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 15

بخشی از این تحقیق :
با وجود روزهای ناخوشی که صنعت هواپیمایی ایران از سر گذراند، صنعت حمل و نقل زمینی به خصوص تولید خودرو رشد کم سابقه ای را تجربه کرد. 
تولید خودرو از مرز 900 هزار دستگاه گذشت و انتظار می رود در سال آینده تولید خودرو از مرز یک میلیون دستگاه فراتر برود. 
به عقیده کارشناسان، با این حجم تولید، بازار داخلی در حال اشباع شدن است و خودروسازان باید بازارهايی در آن طرف مرزهای برای خود دست و پا کنند. 
روند افزایش تولید خودرو در حالی امسال نیز ادامه یافت که خط توليد پيكان بعد از چهل سال متوقف و آخرين پيكان توليدی به موزه فرستاد شد. 
حدود دو ميليون و 300 هزار خودرويی که در خیابان های کشور در حرکتند، پيکان هستند و دولت به دلیل مصرف بالای سوخت، استانداردهای ايمنی پائين، كيفيت بد و آلايندگی بالا چرخه توليد پيكان را تعطیل کرد. از مجموع 5/6 میلیون خودرویی حدود دو ميليون و 300 هزار پيكان است 
تصمیم برای توقف تولید پیکان بعد از آن صورت گرفت که ایران قراردادی با شرکت رنو – نیسان برای تولید مشترک خودرو ال 90 امضا کرد. قرار است این خودرو در نیمه اول سال وارد بازار شود اما برخی مقامات دولت جدید می گویند پیشنهادهايی مبنی بر صادرات بخشی از خودروهای تولید شده را به قرارداد اضافه کرده اند. ولی معلوم نیست اگر شرکت رنو- نیسان این پیشنهادها را نپذیرد سرنوشت تولید این خودرو و قراردادی که دو سال پیش به امضا رسید به کجا خواهد رسید؟ 
این پرسش مطرح شده که آیا سرنوشت این شرکت که به طور جدی در حال فعالیت برای تولید خودروی جدید است به سرنوشت دو شرکت ترکیه ای ترک سل و تاو دچار خواهد شد که قراردادشان لغو شد و از همکاری در ایجاد شبکه دوم تلفن همراه و فرودگاه امام خمینی کنار گذاشته شدند يا خير. 
وقوع چنین پیش آمدی ضعیف به نظر می رسد چون ايران خودرو و سايپا دو شركت عمده توليد خودرو وعده داده اند که با عملی شدن این قرارداد در مرحله اول 300 هزار دستگاه به توليد خودرو افزده می شود. 
در کنار افزایش تولید، واردات خودروی خارجی نسبت به گذشته رونق بیشتری گرفت، اما تا رسیدن به برنامه های پیش بینی شده هنوز فاصله ای جدی دارد و بخشی از کسری بودجه دولت از عدم تحقق درآمدهای پیش بینی شده از محل واردات خودرو بود. 

دانلود فایل


تحقیق رشد توليد خودرو

رشد توليد خودرو, دانلود تحقیق رشد توليد خودرو, تحقیق در مورد رشد توليد خودرو, تحقیق رشد توليد خودرو, تحقیق درباره رشد توليد خودرو, تحقیق راجع به رشد توليد خودرو, تحقیق آماده رشد توليد خودرو, تحقیق در مورد رشد توليد خودرو, پاورپوینت رشد توليد خودرو, و,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید