تحقیق عصر تلويزيون های ديجيتالی و پخش برنامه‌های تلويزيونی بصورت ديجيتال DVB

تحقیق عصر تلويزيون های ديجيتالی و پخش برنامه‌های تلويزيونی بصورت ديجيتال DVB

تحقیق-عصر-تلويزيون-های-ديجيتالی-و-پخش-برنامه‌های-تلويزيونی-بصورت-ديجيتال-dvb

دانلود تحقیق عصر تلويزيون های ديجيتالی و پخش برنامه‌های تلويزيونی بصورت ديجيتال DVB،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 16 

بخشی از این تحقیق :
با راه اندازی شبكه های پخش ديجيتالی برنامه های تلويزيونی، نسل جديدی از تلويزيون های آنتن سرخود پا به عرصه وجود گذاشته اند. اين تلويزيون ها قادرند كه در همه جای خانه، حتی در باغ و فضای باز فقط با يك آنتن معمولی، بدون در نظرگرفتن جهت خاصی برای آنتن، برنامه های مختلف تلويزيونی را دريافت كنند. 
قدم نهادن به دنيای تلويزيون های ديجيتالی، قابل مقايسه است با گذار از دوران صفحات گرامافونی به دوران ديسك های موزيك CD.
توليد ديجيتالی برنامه های تلويزيونی جديد از آنجا آغاز می شود كه، بوسيله يك دوبين فيلمبرداری ديجيتالی، صحنه ها فيلمبرداری می شوند، كه به معنای آن است كه صدا و تصوير هركدام بصورت ديجيتال (رقمی – صفر و يك) ضبط می شوند و بهمين ترتيب در ادامه خود، از مركز فرستنده تلويزيونی، صدا و تصوير بصورت ديجيتالی پخش می شوند. از اينجا ببعد فقط تلويزيون هايی قادرند اين برنامه ها را دريافت كنند كه به گيرنده های ديجيتالی مجهز باشند، تا بتوانند صدا و تصوير را همانطور كه قبلاً بصورت ديجيتال كدگذاری شده اند(Coding) ، بصورت اوليه شان برگردانند (Decoding) ، اين عمل بوسيله دستگاهی بنام „ دی كدر Decoder „ انجام می شود.
بيش از ده ها سال است كه برنامه های تلويزيونی فقط از طريق آنتن های فرستنده و يا كابل های تلويزيونی، پخش می شده كه نوع امواج ارسالی، تا كنون آنالوگ بوده است. مانند سيستمهای پال در اروپا، سكام در ايران و NTSC در امريكا و كانادا، كه برای همگی تلويزيون های خانگی قابل دريافت و پخش بوده است. 
چون تلويزيون های كنونی فقط قابليت گرفتن و پخش برنامه های آنالوگ را دارند، بايد دستگاه كوچك جديدی بنام STB 1 به آنها وصل شود تا امكان گيرندگی برنامه های ديجيتالی DVB-T 2 را نيز دارا شوند.
قيمت اين دستگاه فعلاً حدود € 80 الی € 140 (يورو) می باشد كه بزودی در تلويزيون های جديد، از قبل در آنها نصب شده خواهد بود.
اين تلويزيون ها و اين سيستم دريافت برنامه ها، بظاهر مانند تلويزيون های قبلی و قديمی 50 سال پيش می باشند كه آنتنی بر پشت بام داشتند. ولی در اصل با آنها تفاوت اساسی دارند، از جمله:
- تصوير با كيفيت ايده آل،
- صدای ايده آل مانند CD همراه با امكان پخش استريو با 5 كانال شبيه Dolby AC3 
- امكان استفاده از بخش های خدماتی و كاربردی مختلف مانند اينترنت و پست الكترونيكی Email
- امكان پخش برنامه های خدماتی همراه و همزمان با يك برنامه تلويزيونی مانند EPG 5 
- پخش برنامه ها با قدرت كمتر در مقايسه با سيستم پخش آنالوگ، در نتيجه مصرف برق كمتر برای مراكز فرستنده برنامه های تلويزيونی.
- و بسياری امكانات ديگر.
دانلود فایل


تحقیق عصر تلويزيون های ديجيتالی و پخش برنامه‌های تلويزيونی بصورت ديجيتال DVB

عصر تلويزيون های ديجيتالی و پخش برنامه‌های تلويزيونی بصورت ديجيتال DVB, دانلود تحقیق عصر تلويزيون های ديجيتالی و پخش برنامه‌های تلويزيونی بصورت ديجيتال DVB, تحقیق در مورد عصر تلويزيون های ديجيتالی و پخش برنامه‌های تلويزيونی بصورت ديجيتال DVB, تحقیق ع,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید