تحقیق دانشكده علوم ایمنی و آتش‌نشانی

تحقیق دانشكده علوم ایمنی و آتش‌نشانی

تحقیق-دانشكده-علوم-ایمنی-و-آتش‌نشانی

دانلود تحقیق دانشكده علوم ایمنی و آتش‌نشانی،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 14 

بخشی از این تحقیق :
تاریخچه دانشكده علوم ایمنی و آتش‌نشانی   
مقدمه
امروزه پیشرفت فناوری باعث گردیده كه طبقه بندی سنتی حوادث و سوانح به دو گروه طبیعی و انسان ساخت مورد تردید جدی قرار گیرد، لذا بازنگری و باز تعریف مفاهیم سوانح طبیعی و غیرطبیعی به یك ضرورت انكار ناپذیر تبدیل گردیده است.
تجارب چند دهه اخیر بیانگر آن است كه برخی از سوانح كه تاكنون فقط سوانح با منشاء طبیعی تصور می گردید، به علت فعالیتهای انسانی شكل گرفته یا تشدید میگردند، بنابراین ضرورت توجه بیش از پیش به نقش انسان و فعالیتهای وی در شكل گیری حوادث و سوانح در محیط می تواند نقش مؤثری در كاهش پیآمدهای ناشی از این امور غیر مترقبه به همراه داشته باشد.
برخلاف سوانح با منشاء طبیعی، حوادث و سوانح با منشاء انسانی می تواند طیف گسترده تری از امور نامطلوب محیطی را شامل گردد به گونه ای كه می توان گفت به تعداد فعالیت های انسانی می توان حوادث انسانی تعریف نمود، كه ناشی از عملكرد ناصحیح در آن فعالیت میباشد. 
مجموعه مسائل فوق الذكر به همراه آمار و ارقام دهه های اخیر ضرورت توجه ویژه با رویكرد علمی را به حوادث و سوانح انسان ساخت ضروری می سازد. در این راستا نگرش های مختلفی می تواند مورد نظر قرار گیرد، كه از برجسته ترین این رویكردها، آموزش كلاسیك ایمنی در برابر حوادث و سوانح انسان ساخت می باشد. این مسئله هنگامی بیشتر نمود می یابد كه بدانیم رویكردهای سنتی آموزش ایمنی به صورت تجربی در بیشتر نقاط دنیا تقریباً منسوخ گردیده و آموزشهای امدادی و ایمنی با نگرش كلاسیك و منسجم مورد توجه قرار گرفته است. 
آمار بیانگر آن است كه میزان خسارات حوادث انسان ساز كمتر از حوادث طبیعی نبوده، منتهی چون این خسارات تدریجی و بیشتر بر خانواده ها تحمیل میگردد، كمتر بدان توجه میگردد. سرعت روز افزون تكنولوژی، عدم تعامل بین انسان و تكنولوژی ریشه بروز حوادث انسان ساز میباشد. در این بین شهر تهران بلحاظ تراكم جمعیتی، كاربری های ناسازگار، عدم آگاهی های عمومی، بافت بی نظم و ناهمگن شهری، شرایط امكان بروز حوادث را مضاعف نموده، بطوریكه اگر فكر جدی و علمی صورت نپذیرد، امكان رسیدن به ایمنی نسبی گاهی با علامت سوال مواجه است. 
دانلود فایل


تحقیق دانشكده علوم ایمنی و آتش‌نشانی

دانشكده علوم ایمنی و آتش‌نشانی, دانلود تحقیق دانشكده علوم ایمنی و آتش‌نشانی, تحقیق در مورد دانشكده علوم ایمنی و آتش‌نشانی, تحقیق دانشكده علوم ایمنی و آتش‌نشانی, تحقیق درباره دانشكده علوم ایمنی و آتش‌نشانی, تحقیق راجع به دانشكده علوم ایمنی و آتش‌نشانی,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید