تحقیق تاریخچه کارخانه ریختگری

تحقیق تاریخچه کارخانه ریختگری

تحقیق-تاریخچه-کارخانه-ریختگری

دانلود تحقیق تاریخچه کارخانه ریختگری،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 7 

بخشی از این تحقیق :
تاريخچه اصلي طرح مجتمع اسفراين به قبل از انقلاب باز ميگردد. مطالعات و بررسيهاي كارشناسي توسط مشاورين وقت و مصوبات نيمه اول دهه پنجاه در شوراي اقتصاد بيانگر نياز مبرم نظام صنعتي كشور در آن سالها به ايجاد صنايع ملي و مادر خصوصاً در زمينه صنايع توليد كننده ماشين آلات صنعتي، بمنظور توسعه صنعتي كشور و كاهش وابستگي اين گونه صنايع به خارج از كشور مي باشد.
در راستاي هدف مذكور و بر اساس مطالعات كارشناسان داخلي و خارجي، سازمانها و تشكيلاتي جهت توسعه صنايع كشور ايجاد گرديدند.
 از جمله نهادهاي تأسيس شده بر پايه تفكر مزبور “ بنياد صنعتي اسفراين ” بود كه بر اساس موافقتنامه هاي متبادله طرح با سازمان برنامه و بودجه در سال 1354 يبايستي صنايعي چون ذوب و قطعه ريزي ( فولادي، چدني و آلياژهاي غير آهني )، ذوب و شمش يزي، آهنگري( با قالب باز و بسته )، ماشينكاري، عمليات حرارتي و تكميل محصول در منطقه اي مجاور ايستگاه راه آهن اسفراين احداث و در نهايت كارخانه ساخت ماشينهاي سنگين تحت عنوان طرح “ بنياد عظيم صنعتي اسفراين ”با همكاري و پشتيباني كشور شوروي سابق شكل مي گرفت.
 اجرا اين طرح به دليل نياز به بودجه عظيم ارزي در آن سالها قرار بود از طريق فروش بلند مدت گاز به كشور شوروي سابق تحقق پذيرد.
 اما اين طرح بدليل تغيير و تحولات ناشي از انقلاب اسلامي متوقف و دوره سكوت و ركود خود را در پيش گرفت، در فرصتهاي مناسب پيش آمده بعد از انقلاب، ادامه اجراي طرح مذكور بدلايلي ميسر نگرديد.
ولي بالاخره در اثر مطالعات و بررسيهاي بعمل آمده، بنحوي پي گيري و مورد تجديد نظر اساسي قرار گرفت.
 در سياست گذاري جديد قرار بود طرح متمركز قديم ساخت ماشينهاي سنگين، به صورت طرح هاي كوچكتري به مقتضاي نياز هر منطقه از كشور به اجرا در آيد كه يكي از مهمترين آنها “ ماشين سازي كرمان ” ، براي ساخت ماشين آلات و تجهيزات معدن بود كه در سال 1361 مطالعات و بررسيهاي فني و اقتصادي آن به مشاور واگذار گرديد.
دانلود فایل


تحقیق تاریخچه کارخانه ریختگری

تاریخچه کارخانه ریختگری, دانلود تحقیق تاریخچه کارخانه ریختگری, تحقیق در مورد تاریخچه کارخانه ریختگری, تحقیق تاریخچه کارخانه ریختگری, تحقیق درباره تاریخچه کارخانه ریختگری, تحقیق راجع به تاریخچه کارخانه ریختگری, تحقیق آماده تاریخچه کارخانه ریختگری, تحق,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید