تحقیق نقش بازرگانی بازارچه‌هاي مرزي در توسعه تجاری

تحقیق نقش بازرگانی بازارچه‌هاي مرزي در توسعه تجاری

تحقیق-نقش-بازرگانی-بازارچه‌هاي-مرزي-در-توسعه-تجاری

دانلود تحقیق نقش بازرگانی بازارچه‌هاي مرزي در توسعه تجاری،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 17 

بخشی از این تحقیق :
مقدمه : 
بازارچه‌هاي مرزي با هدف گسترش روابط تجاري و ايجاد اشتغال در مناطق مرزي تأسيس مي‌شوند . اعطاي تسهيلات دولتي به ساكنين مناطق مرزي اثرات مثبت اجتماعي سياسي و اقتصادي در بر خواهد داشت و البته فقدان آن نيز اثرات جبران ناپذيري را بوجود خواهد آورد . تأمين كالاي صادراتي در بازارچه‌ها ، اگر از طرف شهرها و استانهاي داراي بازارچه باشد روي مؤلفه‌هاي مختلف اقتصادي استان اثر بسيار خوبي خواهد داشت و كاملاً مشخص است كه باعث افزايش توليد ، سرمايه‌گذاري و درآمد حاشيه نشينان مرزها خواهد شد . كه اين خود مي‌تواند باعث رونق اين مناطق شده و نهايتاً رشد و توسعه اقتصادي ملي و محلي را نتيجه دهد . بازارچه‌هاي استان خراسان جنوبي و شهرستان قائنات (بازارچه يزدان) نيز از اين حيث مستثني نمي‌باشد. 
در اين تحقيق ابتدا بصورت خلاصه استان خراسان جنوبي و سپس شهرستان قائنات از منظر مختلف شناخته شده است و سپس بازارچه‌هاي مرزي استان مورد ارزيابي دقيق قرار گرفته و نقش بازارچه‌ها در توسعه عنوان شده است در ادامه با توجه به نقاط قوت و ضعف و فرصتهاي موجود در استان خراسان جنوبي نقش اين بازارچه‌ها در توسعه ملي و محلي بررسي شده است و در پايان پيشنهادهايي جهت بهبود و توسعه تجارت خارجي استان ارائه گرديده است . لازم به توضيح است تمام موارد ياد شده در مورد شهرستان قائنات نيز صادق است و پيشنماهاي ارائه شده جنبه استاني داشته لذا شهرستان قائنات را نيز در برمي‌گيرد . 
استان خراسان جنوبي 
استان خراسان جنوبي كه در سال 1382 با مصوبه دولت ايجاد شد ، يكي از استانهاي جديد التأسيس كشور مي‌باشد و به دليل تأخير 40 ساله در تقسيم استان خراسان بزرگ و عدم سرمايه‌گذاري لازم طي سالهاي گذشته جزء استانهاي محروم و كمتر توسعه يافته مي‌باشد . 
اين استان داراي امكانات بالقوه و استعداد مطلوبي در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي بالاخص صنعت و معدن است . و در بحث سرمايه‌گذاري بدليل موقعيت جغرافيايي خاص و محروميتهاي خاص اقليمي ، دوري از مراكز تصميم گيري وضعيت مناسبي ندارد . 
جمعيت اين استان طبق سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 1385 ، 636420 نفر مي‌باشد كه از اين حيث رتبه 27 كشوري را دارا است . وسعت اين استان نيز 67/82863 كيلومتر مربع است و معادل 08/5 درصد كل كشور است و رتبة 8 كشوري را به خود اختصاص داده است . 
اين استان در شرق كشور واقع شده و از شمال به خراسان رضوي ، از جنوب به سيستان و بلوچستان و از غرب به يزد و از شرق به كشور افغانستان محدود مي‌باشد . 
اين استان داراي 7 شهرستان ، 20 نقطه شهري ، 10 بخش ، 33 دهستان و  2072 آبادي داراي سكنه مي‌باشد. 
عمده‌ترين محصولات زراعي آن عبارتند از : گندم ، جو ، پنبه ، چغندر قند ، حبوبات و محصولات جاليزي و همچنين عمده‌ترين توليدات باغي استان نيز : زرشك ، زعفران ، عناب، پسته ، بادام ، سيب ، گردو و ... مي‌باشد . 
زعفران مهمترين محصول باغي خراسان جنوبي مي‌باشد كه ميزان توليد ساليانه آن حدود 50 تن است . همچنين اين استان 95 درصد كل توليد زرشك و 95 درصد كل توليد عناب را بخود اختصاص داده است. در حال حاضر اين استان رتبه اول كشوري در توليد زرشك و عناب و رتبه دوم توليد زعفران و رتبه هشتم كشوري در توليد چغندر قند را دارا مي‌باشد . 

دانلود فایل


تحقیق نقش بازرگانی بازارچه‌هاي مرزي در توسعه تجاری

نقش بازرگانی بازارچه‌هاي مرزي در توسعه تجاری, دانلود تحقیق نقش بازرگانی بازارچه‌هاي مرزي در توسعه تجاری, تحقیق در مورد نقش بازرگانی بازارچه‌هاي مرزي در توسعه تجاری, تحقیق نقش بازرگانی بازارچه‌هاي مرزي در توسعه تجاری, تحقیق درباره نقش بازرگانی بازارچه,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید