تحقیق خمپاره

تحقیق خمپاره

تحقیق-خمپاره

دانلود تحقیق خمپاره،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 14 

بخشی از این تحقیق :
خمپاره
خمپاره از یک خرج اصلی و چند خرج کمکی(بسته به دوری و مسافت) درست شده‌است که پس از انفجار در لوله، آن را پرتاب می‌کند.
خمپاره از ۳ بخش درست شده‌است:
ماسوره: که در بالا است و وظیفه آن ایجاد موج انفجار می‌باشد.
بدنه: که محل قرار گرفتن مواد منفجره‌است وپس از رسیدن موج از ماسوره بلافاصله ماده منفجره درون آن منفجر شده و بدنه بصورت ترکش در می‌آید.
پره کنترل: که در انتها قرار دارد و کار آن پیشبرد گلوله در مسیر مستقیم می‌باشد.
اما نیروی پیش راننده خمپاره ۲ مرحله‌ای است که پشت سر هم کار می‌کنند.خرج پرتاب اولیه یا چاشنی ته فشنگی: که شبیه گلوله‌های تفنگ‌های شکاری است و در ته خمپاره و وسط پره کنترل قراردارد.
خرج پرتاب ثانویه یا خرج پرواز: که بدور پره قرار می‌گیرد و بسته به مسافت و زاویه خمپاره انداز تعداد آن به هنگام شلیک فرق می‌کند.
هیچ چاشنی توانایی پرتاب گلوله خود را ندارد. گلوله خمپاره نیز از این امر مستثنی نیست. گلوله خمپاره از نوع نیمه آماده هستند. چاشنی خمپاره مانند سایر گلوله‌ها در مرکز انتهای گلوله قرار دارد که پس از گذاشتن و رهایی گلوله در خمپاره انداز (ازقسمت پره) ابتدا چاشنی ته فشنگی به سوزن برخورد کرده وآتش می‌گیرد و شعله‌های آتش از سوراخهای روی پایه پره خارج شده و خرجهای پرتاب ثانوی را آتش می‌زند و بدین سان گلوله تا هدف به پیش می‌رود. انفجار خرجها باعث تولید گاز شده و این فشار باعث پرتاب گلوله تا مسافت مورد نظر می‌شود. گاه خرجهای کمکی به دور خرج اصلی پیچیده می‌شوند. خرج اصلی توان اندکی برای پرتاب گلوله دارد، بنابر این معمولاً از خرج کمکی استفاده می‌شود. تعداد خرجهای کمکی بستگی به فاصله هدف از قبضه خمپاره انداز دارد. البته زاویه خمپاره انداز نقش مهمی در بُرد گلوله دارد.
سنگرشکن«
بمب سنگرشکن (به انگلیسی: Bunker buster) نام نوعی از بمب‌های ساخت صنایع دفاعی ارتش ایالات متحده آمریکا است که قابلیت نفوذ به پناهگاه‌ها و سنگرهای زیرزمینی و همچنین تاسیسات بتونی مدفون شده در عمق سطح زمین را دارد.
روزنامهٔ اسرائیلی هاآرتص، در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۸ گزارش داد که ایالات متحده آمریکا از فروش بمب‌های سنگرشکن جی‌بی‌یو-۲۸ به این خاطر که این‌گونه بمب‌ها ممکن است در حمله هوایی احتمالی نیروی هوایی ارتش اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران مورد استفاده قرار بگیرد، صرف‌نظر کرده است.
بمب‌های سنگرشکن جی‌بی‌یو-۲۸ که اسرائیل خواستار دریافت آن‌ها شده، می‌تواند برای شکستن سنگرهای زیرزمینی تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم نطنز مؤثر عمل کند.
دانلود فایل


تحقیق خمپاره

خمپاره, دانلود تحقیق خمپاره, تحقیق در مورد خمپاره, تحقیق خمپاره, تحقیق درباره خمپاره, تحقیق راجع به خمپاره, تحقیق آماده خمپاره, تحقیق در مورد خمپاره, پاورپوینت خمپاره, ورد , word , تحقیق با موضوع خمپاره, pdf

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید