تحقیق سفرنامه و سير آفاق

تحقیق سفرنامه و سير آفاق

تحقیق-سفرنامه-و-سير-آفاق

دانلود تحقیق سفرنامه و سير آفاق،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 10 

بخشی از این تحقیق :
اقامت و مسافرت
در اقامت، معمولاً زندگي تنوع كمتري دارد، خطرات و حوادث، كمتر در زندگي پيش مي آيد، انسان نسبت به محيط و اطرافيان،‌تعلقات روحي بيشتري دارد. به آنچه در پيرامون اوست عادت كرده و به دليل عادت چه بسا نكات در خور توجه از ديدگان او پنهان مي ماند. در مسافرت فرد مي بايست ولو براي زماني كوتاه، از بسياري تعلقات خود دل بكند . در مسافرت آنچه انسان در پيرامون خود مي بيند توجه او را جلب مي كند در نتيجه دقت، تأمل و تفكر او افزايش مي يابد. سفر به دليل عادت شكني و تجاربي كه به همراه دارد، موجب تحول روحي مي گردد.  
انگيره هاي سفر :
سفرهاي نظامي (لشكركشي)،‌اجتماعي (مهاجرتهاي قومي) ،‌تجاري ،‌مذهبي ،‌سياسي ،‌علمي (دانش اندوزي) ، تفريحي و اكتشافي (پژوهشي)
1 – سفرهاي نظامي (لشكركشي):
اين گونه لشكركشي ها از نوع سفرهاي نظامي هستند و بايد دانست كه انجام آنها كاري ساده نبوده است.
2 – سفرهاي اجتماعي (مهاجرت اقوام) :
مهاجرت آريايي ها به ايران، هند و اروپا – مهاجرت قوم بني اسرائيل به رهبري حضرت موسي (ع) – مهاجرت ايلات و عشاير در ايران و غيره.
3 – سفرهاي مذهبي :
سفر به شهاري زيارتي از اين جمله اند.
5 – سفرهاي سياسي :
مهمترين دلايل فرستادن سفير عبارت بود از : برقراري روابط بازرگاني و فراهم نمودن تسهيلات تجاري – تقديم هدايا و يا باج و خراج – باز خريد يا مابدله اسيران جنگي – ترك نزاع و انجام مذاكرات صلح – زمينه سازي براي اتحاد بر ضد دولتي ديگر – در خواست كمك نظامي در مواقع ضروري – جاسوسي – شادباش و تسليت – خواستگاري
6 – سفرهاي علمي (دانش اندوزي) :
در گذشته بسياري از عالمان ديني در روستاها و شهرها پراكنده بودند و طالبان علوم براي بهره گيري از دانش آنان راهي ديارشان مي شدند. در آن روزگار وسايلي نظير راديو و تلويزيون نبود كه مردم از طريق آن با ديگر نقاط عالم آشنا شوند. بنابراين حس كنجكاوي و قدم نهادن در سرزمين هاي ناشناخته موجب مي گشت كه عده اي ،‌راهي سرزمين هاي دور دست گردند.
7 – سفرهاي تفريحي :
تفرج و تفريح از انگيزه هاي مهم سير و سياحت بوده است.
8 – سفرهاي اكتشافي (پژوهشي) :
سفر پژوهشي عبارت است از سفر به سرزميني ديگر به منظور بررسي و مطالعه پديده هاي طبيعي، انساني و تاريخي . اين گونه سفرها معمولاً همراه با روحيه ماجراجويي بوده است.  
دانلود فایل


تحقیق سفرنامه و سير آفاق

سفرنامه و سير آفاق, دانلود تحقیق سفرنامه و سير آفاق, تحقیق در مورد سفرنامه و سير آفاق, تحقیق سفرنامه و سير آفاق, تحقیق درباره سفرنامه و سير آفاق, تحقیق راجع به سفرنامه و سير آفاق, تحقیق آماده سفرنامه و سير آفاق, تحقیق در مورد سفرنامه و سير آفاق, پاور,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید