تحقیق گروه های اسمی و مقوله های میانی

تحقیق گروه های اسمی و مقوله های میانی

تحقیق-گروه-های-اسمی-و-مقوله-های-میانی

دانلود تحقیق گروه های اسمی و مقوله های میانی،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 12 

بخشی از این تحقیق :
چکیده
بحث گروه­های اسمی و عناصر و اجزای تشکیل دهنده­ی این گروه­ها و نیز رابطه­ای که بین این    اجزا برقرار است، از جمله مباحث مهم در دستور زبان است، که در کتب درسی دوره­ی متوسطه نیز به آن پرداخته شده است. اما از آنجاکه روابط بین اجزای گروه مراتبی دارد و این مراتب در کتب درسی به خوبی مورد بررسی قرار نگرفته و تبیین نشده است، لذا در این مقاله سعی شده برای تبیین بهتر روابط بین اجزای گروه اسمی راه­حل مناسبی ارائه گردد. از طرف دیگر چارچوب مشخصی در رسم نمودار درختی گروه­های اسمی وجود ندارد و دبیران این رشته، تا حدودی، با این مسأله برخورد سلیقه­ای دارند و هریک به شیوه­ی خود به رسم نمودار گروه اسمی می­پردازند. در این مقاله سعی شده است که برای رسم نمودار گروه اسمی چارچوب مشخصی که بر یک نظریه­ی زبان­شناسی استوار است ارائه شود، با توجه به نقشی که گروه­های اسمی در دستور زبان دارند، اهمیت طرح این مقاله مشخص می­گردد.
واژگان کلیدی
نظریه، گروه، مقوله[1]، هسته، وابسته، نمودار درختی.
1ـ مقدمه
استفاده از نظریات جدید در تدوین کتاب­های درسی زبان فارسیِ دوره­ی متوسطه، از جمله محاسنی است، که می­توان برای این کتاب­ها برشمرد. «دستورهای سنتی بر بنیاد هیچ نظریه­ی عمومی زبان قرار نگرفته­اند. داشتن نظریه­ای درباره­ی طبیعت و کارکرد زبان، به طور کلی، چون چراغی است که راه پژوهنده را در تجزیه و تحلیل ساختمانِ زبانی که مورد توجه اوست، روشن می­کند و به کار او نظام عملی می­بخشد»(باطنی، 1375، ص74). با مبنا قرار دادن نظریات جدید امکان خطا و لغزش به حداقل می­رسد و مطالعه و پژوهش در این زمینه جهت­دار و هدفمند می­گردد؛ اما با این وجود، نباید از این نکته غافل بود، که یک نظریه به تنهایی نمی­تواند، پاسخگوی امکانات متعدد و متنوع زبان باشد، به­طوری­که همه­ی جنبه­های آن را توصیف کند. به همین خاطر برای رفع کمبودهای یک نظریه به ناچار باید از دیگر نظریات، که در واقع مکمل آن نظریه هستند، استفاده کرد و نقایص احتمالی آن را برطرف نمود.
دانلود فایل


تحقیق گروه های اسمی و مقوله های میانی

گروه های اسمی و مقوله های میانی, دانلود تحقیق گروه های اسمی و مقوله های میانی, تحقیق در مورد گروه های اسمی و مقوله های میانی, تحقیق گروه های اسمی و مقوله های میانی, تحقیق درباره گروه های اسمی و مقوله های میانی, تحقیق راجع به گروه های اسمی و مقوله های,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید