تحقیق كولر هاي آبي

تحقیق كولر هاي آبي

تحقیق-كولر-هاي-آبي

دانلود تحقیق كولر هاي آبي ،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 17 

بخشی از این تحقیق :
نام‌گذاری
به دلیل استفاده از این نوع کولر در ایران بیش‌تر از هر جای دیگری در جهان، گاه این نوع کولرها با عنوان کولر ایرانی شناخته می‌شوند.[۱]
پیشینه
قدیمی‌ترین نمونهٔ کولر آبی در جهان، که همان بادگیر است در حدود هزاران سال پیش در ایران اختراع شد.[۲] کارکرد بادگیرها به این ترتیب می‌باشد که هوای جاری بیرون از خانه را به داخل خود می‌کشد و با تشت‌های آبی که درونش تعبیه شده، هوا را خنک و سبک کرده و به داخل خانه هدایت می‌کند.
مشخصات اجزا مکانیکی کولر آبی
کانال خروجی کولر: این کانال بین دریچه هوا و برزنت قرار داشته و هرچقدر بتوان از برخورد نور آفتاب با این قسمت جلوگیری نمود، سرمای به وجود آمده، تلفات کمتری داشته و راندمان خنک کنندگی کولر آبی افزایش خواهد یافت. -کانال داخلی: این کانال داخل کولر قراردارد و پروانه در مقابل آن میباشد. 
بدنه کولر -پارچه برزنتی:جهت جلوگیری از انتقال لرزش‌های کولر وه کانال خارجی الزاما باید از برزنت استفاده شود.بدهی است این پاچه باید کاملا سالم باشد. 
ناودان‌ها: بر روی هر یک از درپوش‌های کولر مسیری جهت ورود و توزیع اب وجود دارد که به ناودانی معروف است. -آب پخش کن (سه راه آب)-پولی بزرگ و پولی کوچک: توسط دو پولی و تسمه راابط بین آنها نیروی مکانیکی به وجود آمده در الکتروموتور به محور فن منتقل میشود.ه م راستا بودن دو پولی بسیار فوق العاده با اهمیت است. 
شناور (فلوتر): با استفاده از شناور میزان آب داخت مخزن کولر همواره ثابت است. اجزا الکتریکی کولر آبی -کابل رابط چهارسیم: جهت انتقال برق از کلید به کولر. 
فیوز:جهت حفاظت الکتریکی کولر در برابر خطراتی چون اضافه بار. 
جعبه ترمینال: جهت ایجاد اتصالات مطمعن و عایق از بدنه کولر. -کلید مخصوص کولر:جهت راه اندازی و کنترل موتور دو دور و واتر پمپ. 
دانلود فایل


تحقیق كولر هاي آبي

كولر هاي آبي, دانلود تحقیق كولر هاي آبي, تحقیق در مورد كولر هاي آبي, تحقیق كولر هاي آبي, تحقیق درباره كولر هاي آبي, تحقیق راجع به كولر هاي آبي, تحقیق آماده كولر هاي آبي, تحقیق در مورد كولر هاي آبي, پاورپوینت كولر هاي آبي, ورد , word , تحقیق با موضوع ,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید