تحقیق کلوت ها یکی از عجیب ترین و مهمترین اشکال کاوش بادی

تحقیق کلوت ها یکی از عجیب ترین و مهمترین اشکال کاوش بادی

تحقیق-کلوت-ها-یکی-از-عجیب-ترین-و-مهمترین-اشکال-کاوش-بادی

دانلود تحقیق کلوت ها یکی از عجیب ترین و مهمترین اشکال کاوش بادی،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 12 

فهرست:
کلوت ها 
کلوت های شهداد
کلوت چیست و کجاست 
جاذبه های گردشگری 

بخشی از متن تحقیق:
پیدایش  تپه های متعدد و بسیار طولانی است که در ایران بنام کلوت شهرت دارند. قبلاً در مورد یاردانگ توضیح داده شد . اگر توفانهای نیرومند ماسه ای که بر اثر تمرکز در شیارها شتاب بیشتری می گیرند، سبب گسترش این شیارها شوند ، و عرض آنها افزوده شده و بصورت دره های واقعی ظاهر می شوند حال اگر جهت بادها در جهت درز و شکافهای این زمین ها منطبق باشد، بصورت دالانهای واقعی و تقریباً موازی در آمده و زمین پرعارضه و غیر قابل عبوری بوجود می آورند. یکی از نمونه ها ی مشخص این عارضه در ماسه سنگهای قرمز بامبه شه در کشور چاد و نمونه منحصر به فرد آن از لحاظ عظمت و وسعت در مغرب دشت لوت مرکزی ایران قرار گرفته . در مغرب دشت لوت بادهای 120 روزه سیستان با جهت غربی- جنوب شرقی در رسوبهای تبخیری میوسن، اشکال خارق العاده ای را بوجود آورده است که وسعتی معادل 60×150 کیلومتر گسترش دارند. بسیاری از محققان عقیده دارند که تمرکز آنها نیز در پیدایش آنها نقش دارند. عمق دالانها به 80 متر می رسد که به دالانهای مرگ مشهورند. اغلب این تپه ها چندین ده کیلومتر طول دارند گاهی تپه ها موازی و گاهی بصورت مورب به یکدیگر متصل می شوند در شمال کلوتها و در حوضه انتهایی رود شور بیرجند، دخالت فراوان آب ، سبب از بین رفتن این تچه ها شده که باقی مانده بصورت تپه های کوچک از چند متر تا چندین ده متر کشیده شده اند. که شباهت زیادی به یاردانگ ها دارند. واصطلاحاً کلوت نامیده می شوند.
در مسیر شهداد به طرف کلوتها یعنی در حدود 20 کيلومتري شهداد, درختان و درختچه¬هاي گز در تپه های شنی تثبیت شده توسط گیاه, گلدان هاي بياباني طبیعی را بوجود آورده¬اند که به آن نبکا گفته مي شود که در نوع خود در دنيا بي نظير است.
شهر کوتوله ها در منطقه جنوب شرق شهداد حکایت از آثاري از سکونت انسان در 3 هزار سال قبل از میلاد دارد . علت نامگذاري شهر کوتوله ها بدليل ارتفاع اندک خانه-هايي است که طي حفاري هاي گذشته از خاک بيرون آمده است. بدليل گرمي هوا ساکنين آن موقع ارتفاع خانه ها را کم در نظر مي¬گرفتند و قسمتي از بنا را نيز در زير زمين مي¬ساختند, بعد ها بدليل فرسايش و عوامل ديگر قسمتي از ارتفاع کمتر شده تا امروز بدين نام مشهور گشته است.
دانلود فایل


تحقیق کلوت ها یکی از عجیب ترین و مهمترین اشکال کاوش بادی

کلوت ها یکی از عجیب ترین و مهمترین اشکال کاوش بادی, دانلود تحقیق کلوت ها یکی از عجیب ترین و مهمترین اشکال کاوش بادی, تحقیق در مورد کلوت ها یکی از عجیب ترین و مهمترین اشکال کاوش بادی, تحقیق کلوت ها یکی از عجیب ترین و مهمترین اشکال کاوش بادی, تحقیق درب,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید