تحقیق یونجه

تحقیق یونجه

تحقیق-یونجه

دانلود تحقیق یونجه،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 34 

بخشی از این تحقیق :
یونجه برای درمان کمبود ویتامین A,C,E,K به‌کار می‌رود. به‌عنوان مغذی و منبع نمک‌های معدنی کلسیم، فسفر و آهن می‌باشد.
● یونجه 
Medicago sativa 
(L.(Papilionaceae 
Cultivated medick, Alfa Alfa 
ریخت‌شناسی گیاه: گیاهی پایا، ایستاده یا خیزان است که گاهی خوابیده با بن محکم و قوی، کم و بیش چوبی شده و طویل که ارتفاع آن به ۸۰-۳۰ سانتی‌متر می‌رسد. ساقه متعدد، ایستاده یا خیزان، گاهی خوابیده بر خاک، سبز علفی، برگ‌پوش است. برگ دارای سه برگچه، برگچه‌ها و از تخم‌مرغی یا پهن دراز، در انتهاء دندانه‌دار، گل به رنگ بنفش یا آبی، گاهی سفیدرنگ، مجتمع در خوشه‌های پهن دراز می‌باشد. میوه نیا، بدون کرک یا پوشیده از کرک‌های نرم و کوتاه بر هم خوابیده، فاقد خار است. 
محل رویش : در بلوچستان، ارتفاعات تفتان، دیلمان، ارومیه، مسجد سلیمان، اصفهان، کردستان و بخش‌های شمالی کشور پراکندگی دارد. 
زمان برداشت: در تابستان جمع‌آوری می‌شود. 
قسمت مورد استفاده: قسمت‌های هوائی گیاه 
کاربرد درمانی: برای درمان کمبود ویتامین A,C,E,K به‌کار می‌رود. به‌عنوان مغذی و منبع نمک‌های معدنی کلسیم، فسفر و آهن می‌باشد. 
آثار فارماکولوژیک: سطح کلسترول افراد مبتلابه زیادی چربی خون را طبیعی می‌کند. 
احتیاط مصرف: کاناوائین جزء سمی گیاه است. 
منع مصرف: دوز بالا با داروهای ضدانعقاد خون و هورمون‌های ضد بارداری تداخل دارد. یونجه در بیماران دیابتی روی غلظت خون تأثیر می‌گذارد. مصرف دانه‌های آن در شیردهی و بارداری منع شده است. 
ترکیبات شیمیائی: ایزوفلاوونوئید، کومارین، آلکالوئید، ویتامین، اسید، آمینواسید، ساپونین، استروئید، کربوهیدرات، پیگمان، موادمعدنی، پروتئین. 
نحوه و میزان مصرف: 
۱. دم‌کرده: ۱۰-۵ گرم گیاه خشک سه بار در روز میل شود. 
۲. عصاره مائی: به نسبت ۱:۱ در الکل ۲۵%، ۱۰-۵ میلی‌لیتر سه بار در روز میل شود. 
مصرف غذائی 
در مقادیر کم طعم‌دهنده غذائی است.
شرايط اقليمى و خاکى يونجه 
يونجه مخصوص مناطق گرم و خشک- آفتابى با آب فروان است. اگر اين شرايط فراهم باشد بسيار محصول خوبى مى‌دهد (مثلاً در خوزستان مى‌تواند ۱۵ چين بدهد) در کرج چون هوا سرد و معتدل است تعداد چين کاهش پيدا مى‌کند و به ۵-۴ چين مى‌رسد. در تبريز چون هوا سردتر است تعداد چين ۳-۲ بار خواهد بود. در مناطق ساحل خزر چون رطوبت زياد است و خاک مرطوب بوده و تهويه نمى‌شود بنابراين يونجه به‌خوبى رشد نخواهد کرد و خشک مى‌شود (فقط ممکن است يک چين بدهد). با در نظر گرفتن خوش‌خوراکى و هزينه کمتر و طول بهره‌برداري، قابل توصيه است که کشت يونجه توسعه يابد
دانلود فایل


تحقیق یونجه

یونجه, دانلود تحقیق یونجه, تحقیق در مورد یونجه, تحقیق یونجه, تحقیق درباره یونجه, تحقیق راجع به یونجه, تحقیق آماده یونجه, تحقیق در مورد یونجه, پاورپوینت یونجه, ورد , word , تحقیق با موضوع یونجه, pdf

کشاورزی و زراعت

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید