تحقیق مرزنجوش بُستانی

تحقیق مرزنجوش بُستانی

تحقیق-مرزنجوش-بُستانی

دانلود تحقیق مرزنجوش بُستانی،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 8 

بخشی از این تحقیق :
معرفی و گیاهشناسی
مرزنجوش بُستانی یکی از گیاهان دارویی قدیمی جهان است که مردمان مصر و یونان باستان این گیاه را می شناخته اند و از آن به عنوان ادویه استفاده می کرده اند. مرزنجوش بستانی گیاهی علفی و چندساله است که ارتفاع آن گاها به ۵۰ سانتی متر نیز می رسد. برگ های تخم مرغی شکل و گل های سفید آن که توسط ۴ ردیف براکته پوشیده هستند، از علائم مشخص برای شناسایی این گیاه محسوب می شوند. بوی بسیار زیبای این گیاه چنان انسان را به خود جلب می کند .
پراکنش و نیازهای اکولوژیکی
مرزنجوش بستانی بومی جنوب غربی آسیا است و در کشورمان در مناطق جنگلی شمال بصورت خودرو یافت می شود. مرزنجوش بستانی در طول رویش به هوای گرم، نور کافی و رطوبت متوسط نیاز دارد.
کاشت، داشت و برداشت
تکثير اين گياه معمولا توسط بذر و به دو صورت مستقيم و غير مستقيم انجام مي گيرد. کشت مستقيم بذور در نيمه ي دوم اسفند ماه در زمين اصلي انجام مي گيرد و در اين مورد انتخاب بذور داراي قوه ناميه بالا اهميت فراواني دارد. بذور مرزنجوش بستاني معمولا به مدت ۲ تا ۳ سال داراي قوه ناميه مناسبي هستند. کشت غير مستقيم بذور در اوايل اسفند ماه در خزانه ي زير پلاستيک انجام مي گيرد. بذور معمولا در دماي ۱۲ تا ۱۵ درجه شروع به جوانه زني مي کنند و بين ۱۰ تا ۲۰ روز پس از کاشت سبز مي شوند.
اين گياه در اوايل رويش داراي رشد کندي است و به همين خاطر مبارزه با علف هاي هرز در اوايل رويش بسيار اهميت دارد. مرزنجوش بستاني داراي سيستم ريشه ي ضعيف و سطحي است و به همين دليل آبياري منظم در مورد اين گياه اهميت ويژه اي دارد.
برداشت در زمان گل دهي گياه صورت مي گيرد که بصورت قطع اندام رويشي گياه از فاصله ي ۵ سانتي متري خاک است. عمل برداشت در شرايط مناسب محيطي تا ۴ مرتبه در طول فصل رويش مي تواند انجام گيرد. عملکرد اندام خشک اين گياه به ميزان ۸/۱ تا ۵/۲ تن در هکتار گزارش شده است.
دانلود فایل


تحقیق مرزنجوش بُستانی

مرزنجوش بُستانی, دانلود تحقیق مرزنجوش بُستانی, تحقیق در مورد مرزنجوش بُستانی, تحقیق مرزنجوش بُستانی, تحقیق درباره مرزنجوش بُستانی, تحقیق راجع به مرزنجوش بُستانی, تحقیق آماده مرزنجوش بُستانی, تحقیق در مورد مرزنجوش بُستانی, پاورپوینت مرزنجوش بُستانی, و,,,

کشاورزی و زراعت

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید