تحقیق نقش محيط در معماري و شهر سازي خليج فارس

تحقیق نقش محيط در معماري و شهر سازي خليج فارس

تحقیق-نقش-محيط-در-معماري-و-شهر-سازي-خليج-فارس

دانلود تحقیق نقش محيط در معماري و شهر سازي خليج فارس ،
فرمت فایل : Word قابل ویرایش.
تعداد صفحه: 10 

بخشی از این تحقیق :
نقش محيط در معماري و شهر سازي خليج فارس
طول سواحل مربوط به استان هرمزگان اندكي كمتر از 67 درصد سواحل جنوبي ايران است و اگر طول سواحل اين استان را به دو نيم كنيم مركز استان ( بندر عباس ) در وسط اين محورساحلي  قرار مي گيرد طول استان به خط مستقيم 700 كيلو متر است يعني به تنهايي به اندازه طول كشور هاي هلند ؛ بلژيك و دانمارك 
محيط طبيعي ( آب و هوا و ويژگي هاي محيط و عوامل استقرار ) 
سواحل خليج فارس از مناطق بسيار گرم ايران است چنانكه حد اكثر متوسط دما در بندر عباس از 23 درجه سانتي گراد كمتر نمي شود كه مربوط به دي ماه است تير و مردادگرم ترين ماه هاي سال هستند و درجه حرارت از مرز 47 درجه سانتي گراد نيز مي گذرد . اطلاعات حاصله از ايستگاه هوا شناسي نشان ميدهد كه هميشه باد قالب از جنوب مي وزد ( در دي ماه از طرف شرق ) حد اكثر سرعت باد در ماه هاي فروردين و ارديبهشت و تير است (17 كيلو متر در ساعت) در تقسيمات اقليمي ايران تمامي سواحل خليج فارس جز مناطق صحراي با باران كم و ريزش باران احتمالي در ماه هاي مهر ؛ آبان ؛ دي ؛ بهمن ؛ اسفند و فروردين ماه است . 
ليكن باران دي ماه از ديگر ماه هاي سال بيشتر است ميزان باران از 100 ميلي متر تجاوز نمي كند ولي ميزان رطوبت در منطقه بسيار بالاست . 
ويژگي هاي محيط طبيعي 
محيط طبيعي حاشيه خليج فارس ( محدوده مورد مطالعه ) داراي ويژگي هايي است كه عوامل اسكان را در  (1 )
منطقه فراهم آورده است از اهم اين ويژگي ها موهبت دريا است . اگر چه منطقه با كمبود شديد آب شيرين مواجه است لذا وجود اين موهبت عظيم عامل بزرگي جهت توسعه اقتصاد ؛ حمل ونقل ؛ ارتباطات و منابع غذايي است كه زمينه اصلي استقرار جمعيت را فراهم آورده است شبكه اي از مسيل ها ( آبرو ها ) كه از بلندي هاي ذاگرس و ديگر ارتفاعا ت به طرف دريا سرازير مي شوند به دليل جاري ساختن آب شيرين در منطقه از ديگر ويژگي هاي محيط حاشيه خليج فارس هستند كه در استقرار جمعيت مؤثر مي باشد ساكنان اين خطه به تجربه آموخته اند كه چگونه بايد سيل آب هايي را كه هر قطره از آبشان واجد ارزش است را مهار كرد و از طريق مسيل ها به طرف آب انبار هاي ساخته شده ي نخلستان ها هدايت نمود تا از اين مايع حيات كه كمبود آن كاملا محسوس است تا حد امكان استفاده شود در نتيجه محور شرقي غربي حاشيه دريا و محور هاي شمالي جنوبي مسيل ها از عوامل مهمي هستند كه محل نقاط جمعيتي را تعيين نموده اند . 
تنها در اوايل بهار منطقه بر اثر بارندگي داراي كله هاي كوچكي از چمن مي شوند لذا منطقه فاقد چمنزار دائمي است به همين دليل به صورت قطب دامپروري نمي تواند عمل كند . 
دانلود فایل


تحقیق نقش محيط در معماري و شهر سازي خليج فارس

نقش محيط در معماري و شهر سازي خليج فارس, دانلود تحقیق نقش محيط در معماري و شهر سازي خليج فارس, تحقیق در مورد نقش محيط در معماري و شهر سازي خليج فارس, تحقیق نقش محيط در معماري و شهر سازي خليج فارس, تحقیق درباره نقش محيط در معماري و شهر سازي خليج فارس,,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید